jag har serösa planer på att sätta ditt dubbelturbo på min volvo b230ft det jag undrar lite är hur man ska göra så att allt spelar bra ihop. jag kmr att byta kolvar o stakar och sådana saker men jag undrar bara lite med laddtryck
sätter man båda turbosarna på 0,5 och så får man 1 bar vid insuget eller ska man ställa båda på 1 bar?
turbosarna är tänkt 2 st orginal
hur gör man så att turbosarna inte laddar mot varandra? eller finns det risk för de?
rekomenderar ni att man ska ha en singel? eller 2 så behöver man inte pressa dom så mkt. rekomenderar ni att ha mega squirt eller ska jag köra med orginal data styrning? med större LMM? man kan ju göra en bredbandslanga för att se om den får tillräcklingt med soppa.
Mats Ivarson är så galen: http://www.boost242.se/CIMG3322%20 (Medium).JPG (Länken bombar - lägg till <mellanslag> plus "(Medium).JPG" så lirar den.) Men han har alltid varit lite:
( ) Vrickad ( ) Klurig
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Varför skall du ha två från första början? Den enda anledningen jag ser är för att det är annorlunda, det blir billigare och lättare med en. Och du går inte miste om någon effekt.
Sharky skrev: Mats Ivarson är så galen: http://www.boost242.se/CIMG3322%20 (Medium).JPG (Länken bombar - lägg till <mellanslag> plus "(Medium).JPG" så lirar den.) Men han har alltid varit lite:
( ) Vrickad ( ) Klurig
/Göran
Var det denna du menade?
Vill du köra dubbel-turbo, så gör det! De flesta här inne verkar mest vara intresserade av sjukt hög topp-effekt utan att bry som om det övriga registret.
kolla med pzykko här på forumet, han hjälper dig nog gärna med frågor och funderingar annars mikael_s lika så.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.