4368
Sök

Konstigt Rassel från växellådan Renault 19 -96?????

4 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Hej,

Har en renault 19 som gått 23000mil.
Den har ett konstigt fel.
Ibland kommer det ett högt rassel ljud från någonstans framför växelspaken. Ändrar ej frekvens beroende på varvtal men slutar att låta vid intryckt koppling samt friläge. lutar oftas att låta om man växlar ner och stannar sedan startar igen.

Kan någon förstå vad detta är??

CNC-Operatör
561 Inlägg
5 oktober 2009
är det inte urtrampningslagret?, tror det e det faktiskt

4 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Hur fungerar urtrampnings lagret? ad kan hända om man ej byter? Är det svårt att byta?

CNC-Operatör
561 Inlägg
8 oktober 2009
Glide skrev:
Hur fungerar urtrampnings lagret? vad kan hända om man ej byter? Är det svårt att byta?

du måste ner med växellådan,när man trycker ner kopplingen så drar den bort kopplingen från motorn,typ, men byt den,annars kommer du inte kunna växla,dom kommer börja hoppa ur,
e 99% på att det e urtrampningslagret,hade så på en bil jag med,men hör med någon verkstad först.för att vara riktigt säker smile

Rally Mupp
300 Inlägg
11 oktober 2009
Urtrampningslagret kan det inte vara, då skulle det rassla när man har kopplingen nedtryckt. Jag gissar på ingående lagret i lådan.

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

2 855 Inlägg
11 oktober 2009
rallykleen skrev:
Urtrampningslagret kan det inte vara, då skulle det rassla när man har kopplingen nedtryckt. Jag gissar på ingående lagret i lådan.

Håller med helt och hållet. Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Har du inga missljud då du trycker ned kopplingen kan det inte va urtrampningslagret. Jag tror även på lagret i lådan som rallykleen skrev

CNC-Operatör
561 Inlägg
18 oktober 2009
så va det åt mig,men det va urtrampningslagret!

CNC-Operatör
561 Inlägg
18 oktober 2009
+ att det slutade låta för mig åxå när kopplingen va nertryckt,sen när jag släppte upp den så började låta

Sök