4390
Sök

Audi S4 92a (Fel på slavcylinder/luft i systemet ?)

Joas_86
19 oktober 2009
Trådstartare
Tjena....

Detta gäller en Audi S4 92a med 5 växlad låda !!!

Har lufta och lufta hela dagen, men vette fan om jag gör rätt. Men jag får lite tryck på systemet, pedalen går typ ner mer än halva vägen. förut kunde jag pumpa tills trycket kom. Men detta funkar dock inte nu alls sad

Har också kollat hur tätningen var i slavcylinder och kolla om det håller tätt. Och det är hur tätt som helst, får till med hålla i riktigt hårt. Så enligt mig är detta fel inte ! Innan jag bytte kopparrören så funkar koppling slavcylinder hur bra som helst big_smile

Men varför får jag inte riktigt med tryck alltså ? 

Kanske man kan lufta på fler ställen kanske ?

Så snälla kom med förslag vad felet är.

Mvh
Senast redigerat av Joas_86 (19 oktober 2009)

Joas_86
19 oktober 2009
Trådstartare
Inget förslag alltså ?

blacken
19 oktober 2009
Trådstartare
Joas_86 skrev:
Inget förslag alltså ?

Prova att skjuta upp bromsvätskan bakvägen så att säga. dvs ta en ren oljekanna, fyll den med bromsvätska, trä en plast/gummislang över pipen och anslut den sedan på luftnippeln på slavcylinder. Öppna den rejält och pumpa vätskan upp till behållaren.
ps: Töm behållaren så mycket det går innan..

Joas_86
19 oktober 2009
Trådstartare
blacken skrev:
Joas_86 skrev:
Inget förslag alltså ?

Prova att skjuta upp bromsvätskan bakvägen så att säga. dvs ta en ren oljekanna, fyll den med bromsvätska, trä en plast/gummislang över pipen och anslut den sedan på luftnippeln på slavcylinder. Öppna den rejält och pumpa vätskan upp till behållaren.
ps: Töm behållaren så mycket det går innan..

Det var som fan, kan man göra så också alltså !

Kan man inte också ha som bromsverktyg också, har nämligen ingen hel oljekanna hemma nu som jag vet wink

Kan man inte ha nippeln öppen sedan pumpa ur lite vätska sedan fylla på igen och dra åt nippeln igen och sedan pumpa tills trycket kommer ?

Eller blir de bara skit de med ?

Mvh

260 Inlägg
19 oktober 2009
Så fick man göra, när man luftade kopplingen på gammalmercan.
Jag gorde en luftblosa av en liten gasolflaska som jag sätte en kran i botten
och fyllde på med bromsvätska och pumpade tryck i överdel och drog en slang
från kranen i botten till luftventilen och öppnade kranen så det tryckte in bromsoljan.

Ps. Men slavcylindern kan vara otät.
Senast redigerat av ChristerGustafson (19 oktober 2009)

Nu en Audi A4 -96

Joas_86
19 oktober 2009
Trådstartare
ChristerGustafson skrev:
Så fick man göra, när man luftade kopplingen på gammalmercan.
Jag gorde en luftblosa av en liten gasolflaska som jag sätte en kran i botten
och fyllde på med bromsvätska och pumpade tryck i överdel och drog en slang
från kranen i botten till luftventilen och öppnade kranen så det tryckte in bromsoljan.

Ps. Men slavcylindern kan vara otät.

Slavcylindern är i bra skick och är bra tät. Vore jo tråkigt att den bara går sönder att jag skruvar ner den och sedan inte funkar igen :S

Men din ide ska jag nog prova med faktiskt. Hoppas nu det funker bara ! Om nu den är otät så är det bara punda ut 1700 rollmad

Mvh

Sök