Låser bakaxeln volvo 740 tic 87'

_Volvo__Power_
25 oktober 2009 · 12 Inlägg

Hej .. har fått mej en volvo 740 tic som låser bakaxeln om de nu e den??
de går att åka framåt en kort bit sen låter de illa sen låser de helt så man lär backa en meter sen går det att köra framåt igen..
Nån som kan veta va det är för fel??

Är tacksam för alla svar

MVH//Patrick

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
25 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

handbromsbackarna som släppt kanske?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
_Volvo__Power_
25 oktober 2009 · 12 Inlägg

NITROUS skrev:
handbromsbackarna som släppt kanske?

mycket möjligt .. är inte så kunnig om just dom här sakerna men man då måste man bort me skivorna för att se om de e dom som har släppt ?? å den känns faktiskt lite knepig i handbromsen men har aldrig tänkt på de så ..

Torger Tok i sina bästa dar
25 oktober 2009 · 386 Inlägg

vart så där när ja hade börnat sönder min växel låda på en gammal bil

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
_Volvo__Power_
25 oktober 2009 · 12 Inlägg

Torger skrev:
vart så där när ja hade börnat sönder min växel låda på en gammal bil

Okok ja många har faktiskt sagt att jag borde kolla växellådan först men har aldrig fått nått riktigt besked för de kan ju vara va som helst tongue

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
25 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

_Volvo__Power_ skrev:

NITROUS skrev:
handbromsbackarna som släppt kanske?

mycket möjligt .. är inte så kunnig om just dom här sakerna men man då måste man bort me skivorna för att se om de e dom som har släppt ?? å den känns faktiskt lite knepig i handbromsen men har aldrig tänkt på de så ..

japp, skivorna måste bort

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
26 oktober 2009 · 991 Inlägg

sådär blev en av mina gamla 740isar när jag burnade sönder bakaxeln   så jag tippar på bakaxeln

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
_Volvo__Power_
26 oktober 2009 · 12 Inlägg

Idag när jag hade bilen på tomgång hördes de ett konstigt ljud underifrån lät som om nått gnisslade å de kom nog från växellådan .. nån som kan veta va de e .. börjar få mina misstankar om att det är växellådan som gett upp tongue

Torger Tok i sina bästa dar
27 oktober 2009 · 386 Inlägg

Botten stocken, sådär hände de för mig ja skulle ställa upp min gamla 75 hästars volvo i ryk me fulla bilen me folk de sa bara PANG! big_smile haha de var bottenstocken som var smulor i den lådan vi lyckades rulla bilen fram o tillbaka nåra gånger satt den hade friläge o kunde bogsera bort den, jag är nästan 100 på att de är din växel låda för när ja stog på tomgång o inte hade kopplingen nertryckt rassla de ur den

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
_Volvo__Power_
27 oktober 2009 · 12 Inlägg

Torger skrev:
Botten stocken, sådär hände de för mig ja skulle ställa upp min gamla 75 hästars volvo i ryk me fulla bilen me folk de sa bara PANG! big_smile haha de var bottenstocken som var smulor i den lådan vi lyckades rulla bilen fram o tillbaka nåra gånger satt den hade friläge o kunde bogsera bort den, jag är nästan 100 på att de är din växel låda för när ja stog på tomgång o inte hade kopplingen nertryckt rassla de ur den

Okok tongue ja allt fler å fler påpekar att de e nog dags för ett växellåds byte .. om man kör den rycker de till å låter sen blir de stumt ..

erixon89
27 oktober 2009 ·

Axeln har gått sönder:)Va likadant på min förra.

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
27 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

lossa kardanen och kolla om det fortfarande låser, gör det det så är det axeln.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Volvo_740_meckarn Din lokala Volvo plåtis
31 oktober 2009 · 20 Inlägg

Jag skulle tippa på att de e lådan som gett upp om den står på tomgången o låter illa. ner med lådan o öppna den bara...

E de inte lådan så e axeln slut o de e bara handla en på skroten med samma utväxling...

Nissan 300 ZX TT "Yellow bitch" (1993)
Volvo_740_meckarn Din lokala Volvo plåtis
31 oktober 2009 · 20 Inlägg

Jag skulle tippa på att de e lådan som gett upp om den står på tomgången o låter illa. ner med lådan o öppna den bara...

E de inte lådan så e axeln slut o de e bara handla en på skroten med samma utväxling...

Nissan 300 ZX TT "Yellow bitch" (1993)
_Volvo__Power_
1 november 2009 · 12 Inlägg

Volvo_740_meckarn skrev:
Jag skulle tippa på att de e lådan som gett upp om den står på tomgången o låter illa. ner med lådan o öppna den bara...

E de inte lådan så e axeln slut o de e bara handla en på skroten med samma utväxling...

mja ska kolla upp det tongue men vet du vad de e för utväxling på bakaxeln ?? har en 745a från 86 me m46 den passar ju men bakaxeln passar den så de blir rätt??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang