7364
Sök

Passat 1.8T 2000 Frikopplar inte

8 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Min Passat 1.8T 2000 frikopplar inte, om man står på tomgång och håller in kopplingen och försöker lägga in i 1 lr backen så vill den som smått dra iväg ändå. Har luftat kopplingen flera gånger och det är inga bubblor som kommer ut. Det känns nästan som man har luft i systemet, för pedalen går som lätt tills man kommit halvvägs ner, då känner man motstånd. Det har inte försvunnit någon vätska från behållaren.

Det som jag har bytt är Kopplingen "Lamellen" , Utarmningslagret och Hjälpcylindern

Så 1,2 och backen är svåra att få i utan våld.. 3,4,5 är går ganska lätt i..

Har nu hållit på minst i 3,5 vecka men inga framsteg hmm

Är det nån som kanske vet vad det kan vara för fel???? sad

1 043 Inlägg
19 december 2009
Är det rätt delar du köpt?

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 december 2009
Har du verkligen fått ihop allt rätt? Kanske lyckats vända lamellen åt fel håll???

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

8 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Jaa jag ringde efteråt Mekonomen och kolla om det va rätt delar.. enligt dom så va det de.. ända skillnaden jag såg var att den nya Utrampningslagret var 2mm större än den gamla..

Jaa allt är rätt monterat.. eftersom jag har dubbel kollat, jag kopplade låss växelådan igen för att verkligen vara säker..  det går inte att sätta fel helt enkelt..  går bara åt ätt håll

8 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
norpan1 skrev:
Är det rätt delar du köpt?

Jaa jag ringde efteråt Mekonomen och kolla om det va rätt delar.. enligt dom så va det de.. ända skillnaden jag såg var att den nya Utrampningslagret var 2mm större än den gamla..

8 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
dawwe skrev:
Har du verkligen fått ihop allt rätt? Kanske lyckats vända lamellen åt fel håll???

Jaa allt är rätt monterat.. eftersom jag har dubbel kollat, jag kopplade låss växelådan igen för att verkligen vara säker..  det går inte att sätta fel helt enkelt..  går bara åt ätt håll

509 Inlägg
19 december 2009
Hur gjorde du när du luftade?

8 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Hur gjorde du när du luftade?

Ja gjorde på 2 olika sätt.. först pumpade jag med kopplingen och tryckte in hela vägen och höll kvar medans polaren öppnade ventilen på Hjälpcylindern och stängde, sen så om och om igen... då kom det ut massa bubblor...

Sen testade vi igår göra på följande sätt.. att vi satte en slang på Hjälpcylindern "ventilen" och bara pumpade medans vi hällde i bara bromsvätska medans ventilen va helt öppen.. då kom det ytligare massa bubblor..

Fick igår ett råd från en mekaniker att man skulle testa helt tvärtom att mata med bromsvätska från Hjälpcylindern upp till behållaren.. tror inte det hjälper men kanske värt att prova hmm

Administratör
2 993 Inlägg
20 december 2009
"Det som jag har bytt är Kopplingen "Lamellen" , Utarmningslagret och Hjälpcylindern"  Varför bytte du inte tryckplattan?

En kopp av den svarta såsen...

8 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Goffen skrev:
"Det som jag har bytt är Kopplingen "Lamellen" , Utarmningslagret och Hjälpcylindern"  Varför bytte du inte tryckplattan?

Joo eftersom Lamellen såg ganska bra ut, egentligen va det onödigt att byta Lamellen men jag valde att göra det ändå...

värkar som om det inte finns tillräckligt med tryck i systemet så den kan fri koppla den.. 3,4,5 får man i lätt.. men när man försöker med 1 lr Backen då försöker bilen driva framåt lite fast jag håller ned kopplingen..

Administratör
2 993 Inlägg
20 december 2009
Kollade du om nån fjäder gått av i tryckplattan? Kan va svårt att se alt om det va nån som va sprucken. En regel när man mekar med denhär typen av problem är att alltid byta ALLT inkl svänghjulet om det är ett dubbelmasse svänghjul.

En kopp av den svarta såsen...

8 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Goffen skrev:
Kollade du om nån fjäder gått av i tryckplattan? Kan va svårt att se alt om det va nån som va sprucken. En regel när man mekar med denhär typen av problem är att alltid byta ALLT inkl svänghjulet om det är ett dubbelmasse svänghjul.

mm förstår vad du menar.. testa ta tillbaks allt det gamla.. för att verkligen se om det kommer fungera som det gjorde innan.. Börjar bli riktigt trött att ligga under bilen hmm  då vet jag iaf om de fel med det nya materialet..

Sök