Jag har en mb 190 e -88 med 185/65r15 däck. Fälgarna är upprostade vilket resulterar i pyspunka på samtliga däck. Jag kan komma över några fälgar till w124 som är 6 tum ET49.
Är dålig på detta; funkar dessa fälgar till mina däck?
Vore tacksam för snabba svar då jag så snart som möjligt vilka åka och få detta fixat.
Kan nästan säga med 99% att dom kommer passa. Samma bultmönster är det jue.
på bythjul.se säger dom att på en 6.5" fälg ska det vara ET45 då borde 6" ha ET49+-. Så ja det ska nog gå..
Ok, får lite olika svar på frågan; På mekonomen rekommenderas ET37. På några forum skriver folk att hjulen kommer för långt in mot karossen och tar i hjulhusen. På euromaster trodde dom inte heller det skulle funka. Sitter på tel nu med bythjul.se. De hade inte min modell på hemsidan. Finns det något sätt att kolla detta 100%?
Passar gör det! men det kommer inte gå nå vidare för det är som du säger "det tar i hjulhuset" Köp några mm spacers på biltema så ska du se att det passar!
Passar gör det! men det kommer inte gå nå vidare för det är som du säger "det tar i hjulhuset" Köp några mm spacers på biltema så ska du se att det passar!
5 mm? 2 st på varje sida fram? Behövs då även bak?
Exakt! 0.5cm borde räcka, annars är det bara att köpa ett par till (några mm bara). Går det att montera felfritt så kan du pröva med att stänga av stereo samt, fläkt och allt som låter och göra ett par hårda svängar (OBS! INTE FÖR HÅRDA!! ANSVARAR EJ OM DU KÖR I DIKET!). Hör du att det tar emot slänger du på några mm till och gör samma test, hör du inget ljud vrider du på stereon å njuter som vanligt av en underbar bil hehe.
Min logiska tanke säger att du bör sätta fram & bak, pröva dig fram.
5 mm? 2 st på varje sida fram? Behövs då även bak?
Exakt! 0.5cm borde räcka, annars är det bara att köpa ett par till (några mm bara). Går det att montera felfritt så kan du pröva med att stänga av stereo samt, fläkt och allt som låter och göra ett par hårda svängar (OBS! INTE FÖR HÅRDA!! ANSVARAR EJ OM DU KÖR I DIKET!). Hör du att det tar emot slänger du på några mm till och gör samma test, hör du inget ljud vrider du på stereon å njuter som vanligt av en underbar bil hehe.
Min logiska tanke säger att du bör sätta fram & bak, pröva dig fram.