2925
Sök

Kopplings problem, volvo 740 turbo

602 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
#1
Hej, jag har trimmat bilen lite och bytt till M90 lådan, och kör med 940tdi lamell och Sachs 763 tryckplatta, har hållt på med kopplingen som fan i någon månad nu, den vill inte ta, så till slut förlängde vi huvudcylinder pinnen och slavcylinderpinnen lite grann, och då började kopplingen ta så det gick att köra bilen så jag trodde det var fixat, dock så skulle jag köra med den igår och då small slavcylinder packningen, troligen för att kolven gått ut för långt av någon anledning, bytte packning körde en sväng sen hände samma sak. ska det värkligen vara så här jävligt att byta koppling, har hört andra som kört med samma lamell och tryckplatta och det värkar funka som det ska. någon som har någon komentar?
Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

179 Inlägg
8 augusti 2009
#2
Hur är skicket på hävarmskulan inne i sprängkåpan som kopplingsgaffeln vilar imot? hur ser skålen ut som den kulan går imot på gaffeln?


26 Inlägg
30 december 2009
#3
Ska även M47 lådan ha denna kula? Min saknar kulan och fjädern så ska sitta i spränkåpan, är det någon tidigare ägare som tagit bort den eller ska det inte finnas någon.

Sitter på en 740 -88

30 Inlägg
30 december 2009
#4
Har också samma problem på min 740 turbo-90. Fast jag böt från M90(rasad) till M46. och vi fick förlänga pinnen också vi svetsade på en gängstång så det gick ioch justera då gick den och köra fast den slira på lamelln och skruvar man på den så tar den inte alls. så vi håller på och tar ner den igen en kompis trodde att urtrampninglagret var fel..


Sök