6163
Sök

Knackningar från vänster framhjul efter byte till sommardäck - V40 T4 - 01

denkz
323 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Böt till sommardäck förra torsdagen och tyckte att efter det gick bilen lite ryckigt.
Det är första gången jag kör med dem däcken då jag köpte den med vinterdäck på. Däcken är ganska utslitna.
Men iaf jag körde bilen då och då till i söndags. Sen har den bara stått från söndag till idag (fredag).

Imorse när jag åkte till jobbet märkte jag att det knackade från vänster framhjul tror jag. Det knackade liksom i takt (snabbare knackningar ju snabbare jag körde).
Även när jag bara rullade med koppling nere även utan växel i. Det knackade extra mkt när jag svängde lite åt vänster. Inga knackningar när jag står stilla på tomgång.

Detta hade jag inga som helst problem med när jag hade vinterdäcken på med plåtfälgar.

Ska ta loss vänster framhjul i eftermiddag tänkte jag för att kolla om jag ser något konstigt.

Någon som kan ha en aning om vad det kan vara ?

Tacksam för svar!
Senast redigerat av VLN (9 april 2010)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 april 2010
en vikt som tar i oket skulle jag gissa på! eller fjäderbenet möjligtvis!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

* Voff voff *
11 143 Inlägg
9 april 2010
båge skrev:

Det är nog vad jag oxå skulle gissa på...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

denkz
323 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
båge skrev:

Det är nog vad jag oxå skulle gissa på...

//Brådhis

Ja jag har kollat lite där i fälgen och runt oket. Det är orginalfälgar som sitter på. Men däremot kan jag tycka att bromsarna ser lite större ut än dem borde för att vara orginal. Dessutom så har bromsoken varit röda och det ser inte ut att vara målat.

Vet inte om röda bromsok är orginal på v40 t4or?

Det är isf bromsoket som tar i en av vikterna. Ska kolla på det senare efter jobbet!

Tack för era svar hittills!

Sök