För ett tag sedan börja det låta från framvagnen när jag kör över smågupp eller väghinder. Jag gick och kolla upp det och problemet vara att mina spindeled glappade för mycket, så de byttes direkt och ljudet försvann i någon månad eller två. Där efter så kom den tillbaks stegvis, så jag börja fundera på att det kunda vara bussningarna till länkarmarna för när jag lyfte upp bilen så var de helt slut.
grejen var att jag bytte idag länkarma och var tvungen köpa nya spindelled för de va glappa igen, fast ljudet blev bara värre istället för att bli bättre?!?!
För ett tag sedan börja det låta från framvagnen när jag kör över smågupp eller väghinder. Jag gick och kolla upp det och problemet vara att mina spindeled glappade för mycket, så de byttes direkt och ljudet försvann i någon månad eller två. Där efter så kom den tillbaks stegvis, så jag börja fundera på att det kunda vara bussningarna till länkarmarna för när jag lyfte upp bilen så var de helt slut.
grejen var att jag bytte idag länkarma och var tvungen köpa nya spindelled för de va glappa igen, fast ljudet blev bara värre istället för att bli bättre?!?!
Någon som vet vad det kan bero på?
har du kollat stödlagrena det knackade lite i framvagnen på 850in innan jag bytte dom
föresten menar du stödlagren till fjäderbenet? eller stödlagren till driv
fjäderbenen men jag kom på när dom är slut så står hjulena som dom vill och det var nog inte dom som knackade när jag bytte kommer fan inte ihåg vad det var men inte stödlagrena tänkte fel där sorry:/
Styrled kollade jag inte så noga. Fast jag drog åt alla skruvar och muttrar 2 ggr.
Kan det vara stötdämparna?
Kolla inre och yttre styrled noga, om det är glappt känns lättast med hjulet på, ta tag i hjulet kvart i tre å börja vicka på hjulet, det ska inte gå att vicka på men om det gör det så ta hjälp av en kompis å känn på yttre och inre styrled. Om de är inre styrled så rör sig hela armen, är det yttre så rör sig bara själva hjulet så att säga, hjälper oftast inte med att bara dra åt.
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo