3956
Sök

Missljud från framvagnen som vägrar försvinna

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
För ett tag sedan börja det låta från framvagnen när jag kör över smågupp eller väghinder.
Jag gick och kolla upp det och problemet vara att mina spindeled glappade för mycket, så de byttes direkt och ljudet försvann i någon månad eller två.
Där efter så kom den tillbaks stegvis, så jag börja fundera på att det kunda vara bussningarna till länkarmarna för när jag lyfte upp bilen  så var de helt slut.

grejen var att jag bytte idag länkarma och var tvungen köpa nya spindelled för de va glappa igen, fast ljudet blev bara värre istället för att bli bättre?!?!

Någon som vet vad det kan bero på?

123 Inlägg
11 april 2010
Dani_A skrev:
För ett tag sedan börja det låta från framvagnen när jag kör över smågupp eller väghinder.
Jag gick och kolla upp det och problemet vara att mina spindeled glappade för mycket, så de byttes direkt och ljudet försvann i någon månad eller två.
Där efter så kom den tillbaks stegvis, så jag börja fundera på att det kunda vara bussningarna till länkarmarna för när jag lyfte upp bilen  så var de helt slut.

grejen var att jag bytte idag länkarma och var tvungen köpa nya spindelled för de va glappa igen, fast ljudet blev bara värre istället för att bli bättre?!?!

Någon som vet vad det kan bero på?

har du kollat stödlagrena det knackade lite i framvagnen på 850in innan jag bytte dom

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Nej får ta och göra det får se ifall det är problemet. tack för tipset.

För jag funderar nästan på att lämna in den hos volvo och de får råna mig tongue
Senast redigerat av Dani_A (11 april 2010)

123 Inlägg
11 april 2010
Dani_A skrev:
Nej får ta och göra det får se ifall det är problemet. tack för tipset.

För jag funderar nästan på att lämna in den hos volvo och de får råna mig tongue

hehe om det är stödlagrena så är det ganska lätt att byta dom tar tid men inte så avancerat tongue

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
men tror du stödlagren kan de dessa ljud verkligen ?

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
föresten menar du stödlagren till fjäderbenet? eller stödlagren  till driv

123 Inlägg
11 april 2010
Dani_A skrev:
föresten menar du stödlagren till fjäderbenet? eller stödlagren  till driv

fjäderbenen men jag kom på när dom är slut så står hjulena som dom vill och det var nog inte dom som knackade när jag bytte kommer fan inte ihåg vad det var men inte stödlagrena tänkte fel där sorry:/

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Men är det säker för jag tänkte mig att det kan nog vara fjäderbenslagring eller kanske styrleden, styrstag. jag är helt slut på ideer

2 182 Inlägg
11 april 2010
Men du har kollat styrleder och dylikt?

Du har dragit åt allt ordentligt?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Niklas1987 skrev:

Styrled kollade jag inte så noga.  Fast jag drog åt alla skruvar och muttrar 2 ggr.

Kan det vara stötdämparna?
Senast redigerat av Dani_A (11 april 2010)

2 182 Inlägg
11 april 2010
Dani_A skrev:
Niklas1987 skrev:

Styrled kollade jag inte så noga.  Fast jag drog åt alla skruvar och muttrar 2 ggr.

Kan det vara stötdämparna?

Kolla inre och yttre styrled noga, om det är glappt känns lättast med hjulet på, ta tag i hjulet kvart i tre å börja vicka på hjulet, det ska inte gå att vicka på men om det gör det så ta hjälp av en kompis å känn på yttre och inre styrled. Om de är inre styrled så rör sig hela armen, är det yttre så rör sig bara själva hjulet så att säga, hjälper oftast inte med att bara dra åt.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Tack nicklas ska försöka kolla upp det, Prata idag med min chef om det och han sa att det kan vara Stabilisator stången

2 182 Inlägg
13 april 2010
Glömde skriva att hjulen ska va i luften när du testar, så går det mycket lättare att kolla om et är glappt i styrleder.

-Johnny Bravo

Sök