7251
Sök

Automatlåda 850 T5-R

Skaune
14 april 2010
Trådstartare
Hej! vart o kikade på en fin T5-R igår, eftersom jag e lite halvhandikappad så vill jag gärna ha en automat.
Saken är den bara att när man gav järnet i ettan och lådan skulle lägga i tvåan, blev det en viss fördröjning, lite som att den frikopplade de sista par hundra varven kanske för att sen växla efter en liten stund, upplevde de nästan som att den slirade, men då borde den ju börjat slira tidigare i registret än bara de sista lilla vid rödmarkeringen?. Resten av växlarna flög i som dom skulle, det var bara mellan ettan och tvåan. Vi disskuterade ifall det kunde vara momentbegränsaren som gick in, kan tilläggas att bilen är original, alltså inte chippad eller trimmad på annat sätt. Kan inte minnas att min tidigare 850R och T5:a med automater gjorde likadant, så jag e lite orolig, har definitift intre råd med en strulande låda.

Tacksam för svar!

Skaune
15 april 2010
Trådstartare
Ingen som har en aning? har fått reda på vad de kan vara av volvo själva, de säger att den inte ska göra så, och varför den gör det. Men jag tänker att jag skulle vilja ha fler åsikter om det! Så om de e nån som vet så hojjta till!

Sök