7810
Sök

Handbroms på Volvo 740 tar dåligt

372 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Tjenare!

Fick nedslag på besiktningen pga otillräcklig verkan på handbromsen, visste att den va dålig redan innan och trodde bara det var backarna som va slut.
Jag kolla och det visade sig att backarna och allt de va nytt på bilen..
Hur mycket jag än spänner på den (På den stora skruven bakom askkoppen bak) så tar den inte bra ändå, kan fortfarande snurra hjulet för hand om den står upphissad.

Nån som vet vad det kan vara för fel?

Tack på förhand!

551 Inlägg
16 april 2010
zagzer skrev:
Tjenare!

Fick nedslag på besiktningen pga otillräcklig verkan på handbromsen, visste att den va dålig redan innan och trodde bara det var backarna som va slut.
Jag kolla och det visade sig att backarna och allt de va nytt på bilen..
Hur mycket jag än spänner på den (På den stora skruven bakom askkoppen bak) så tar den inte bra ändå, kan fortfarande snurra hjulet för hand om den står upphissad.

Nån som vet vad det kan vara för fel?

Tack på förhand!

Biltemas backar ? hade samma fel på min, köpte biltemas och höll på och justera och smörjde, sen böt ja till volvos och då funka de utan problem smile

Volvo For Life =)

+Uppfinnare+
643 Inlägg
16 april 2010
har du kollat fästena på bakaxeln så att inte de är sönderrostade? Då spänner sig inte vajern korrekt smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

372 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
volvo__matte skrev:
Biltemas backar ? hade samma fel på min, köpte biltemas och höll på och justera och smörjde, sen böt ja till volvos och då funka de utan problem smile

Vet itne vad det är för backar på den nu, men nya är dom iallafall.

Evil_90 skrev:
har du kollat fästena på bakaxeln så att inte de är sönderrostade? Då spänner sig inte vajern korrekt smile

Fästena tycker jag verkar se hela ut.

Sök