5710
Sök

Framdäck snedslitet pga hjulinställning?

583 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Hejsan

Mitt vänster framdäck är snedslitet något så fruktansvärt. Iaf har nya fälgar och däck nu på bilen. Men ifall jag kör några längre sträckor bör framdäcket snedslitas igen.

Min fråga är ifall man skall göra en framhjulsinställning eller ifall man tjänar något mer på en fyrhjulsinställning (möjligen att man bör göra det efter 10år eller så).

Men det vikigare, finns det några ställen i göteborg som har öppet på helger där man kan lämna in bilen för hjulinställning (hellst dropin). Möjligen någon som jobbar på en som vill tjäna en slant vidsidan av.

(ifall tråden är lagd i fel kategori så vänligen flytta tråden till överenstämmande)

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

1 043 Inlägg
24 april 2010
Fyrhjulsintällning

5 089 Inlägg
24 april 2010
Fyrhjulsinställning som sagt. Du måste alltid mäta framhjuklens vinklar efter hur bakhjulen står, så bilen spårar rakt. Står hjulen fel bak så kan det även slita fram.

\Lindgren

Motborgare
1 099 Inlägg
25 april 2010
ajonasson skrev:
Hejsan

Mitt vänster framdäck är snedslitet något så fruktansvärt. Iaf har nya fälgar och däck nu på bilen. Men ifall jag kör några längre sträckor bör framdäcket snedslitas igen.

Min fråga är ifall man skall göra en framhjulsinställning eller ifall man tjänar något mer på en fyrhjulsinställning (möjligen att man bör göra det efter 10år eller så).

Men det vikigare, finns det några ställen i göteborg som har öppet på helger där man kan lämna in bilen för hjulinställning (hellst dropin). Möjligen någon som jobbar på en som vill tjäna en slant vidsidan av.

(ifall tråden är lagd i fel kategori så vänligen flytta tråden till överenstämmande)

Mvh
Anders

Innan du kostar på en hjulinställning, kolla att du inte har glapp i spindelleder, styrleder eller har dåliga hjullager. Alla dessa tre fel brukar ge onormalt däckslitage som sidoeffekt.

-- K
Senast redigerat av Kavli (25 april 2010)

Sök