Ratten vriden till vänster men åker rakt fram

Gordiie
19 april 2010 · 29 Inlägg

Hejsan!
Som rubriken lyder, åker jag rakt fram så har jag min ratt en aningen vriden åt vänster. Sen känns det inte som att styrningen är särskilt direkt heller och det märks mest i högre farter. Vad skulle det kunna vara för något? hmm

Mvh Andreas

BDamberg
19 april 2010 · 311 Inlägg

Gör en framvagns inställning annars så kan du testa att montera av ratten och trycka dit den rakt igen smile

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
Amazingzon
19 april 2010 · 11 Inlägg

Samma problem på min Amazon här.. Behöver vrida ratten till vänster för att den ska gå rakt fram wink
Kan det ha med att hjulen inte är balanserade tro?

ME_Racing Old school JDM
19 april 2010 · 176 Inlägg

Kan ju ha "kuggat över", styrstången... Kört på en trottoarkant lite för hårt? smile

Senast redigerat av ME_Racing (19 april 2010)

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
Gordiie
20 april 2010 · 29 Inlägg

ME_Racing skrev:
Kan ju ha "kuggat över", styrstången... Kört på en trottoarkant lite för hårt? smile

Ingen trottoarkant har jag kört på iaf så jag hoppas och tror att den har "kuggat över" isåntfall! smile Hur lyckas man kugga över om man inte lossat på något? Inga av däcken är det minsta snedslitna och det borde ändå vara ett tecken på att den inte fått någon törn?

Germax
20 april 2010 · 12 086 Inlägg

ME_Racing skrev:
Kan ju ha "kuggat över", styrstången... Kört på en trottoarkant lite för hårt? smile

Kuggat över styrstången tongue Mm säkert, stans dyngsmäll kan den ha fått dock och blivit sne:)

LeafBox Lat Perfektionist
20 april 2010 · 6 359 Inlägg

Om du släpper ratten, drar den åt ngt håll då?
Om inte, så skruva lösa ratten och sätt den rakt. tongue
Om den drar så lämna in bilen på en framvagnsinställning.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Powerman Japan Quality
20 april 2010 · 670 Inlägg

Det knäpper inget i ratten när du vrider på den. I så fall kan det vara styrsnäckan. Jag spekulerar...

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
FLindgren
20 april 2010 · 5 089 Inlägg

Gör en hjulinställning.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Gordiie
21 april 2010 · 29 Inlägg

En hjulinställninig kostar inte skjortan så jag kan väl lika gärna göra en. Den drar inte åt något håll om jag bromsar, åker rakt fram. Så fixa ratten och hjulinställning blir de!

Jerk-R
21 april 2010 · 593 Inlägg

Vad är det för bil det gäller?

Ahonen
22 april 2010 · 350 Inlägg

Gordiie skrev:
En hjulinställninig kostar inte skjortan så jag kan väl lika gärna göra en. Den drar inte åt något håll om jag bromsar, åker rakt fram. Så fixa ratten och hjulinställning blir de!

Hade samma å min bil, drog åt höger, men gick rakt när jag bromsa.

Då va det höger frambroms som låg på hela tiden = Bilen drar åt höger, och när jag bromsa blev det ju lika mycket broms på båda hjulen = bilen går rakt

Hissa upp bilen, och känn om ditt vänster hjul snurrar enkelt. Om inte kan du kanske med lite tur bara behöva fräscha upp oket och cylindrarna lite.

mange_240
23 april 2010 · 1 562 Inlägg

Gordiie skrev:
En hjulinställninig kostar inte skjortan så jag kan väl lika gärna göra en. Den drar inte åt något håll om jag bromsar, åker rakt fram. Så fixa ratten och hjulinställning blir de!

kugga inte om ratten det räcker att du gör en hjulinställning är dety riktigt gjort ska ratten vara rak när du hämtar bilen.

Edvinoo Hetast Just Nu!
23 april 2010 · 1 355 Inlägg

fan jag har samma problem på min, är ganska irriterande faktiskt.
ska ringa och boka tid idag för en framhjulsinställning.

Inspiration comes standard
Gordiie
26 april 2010 · 29 Inlägg

Tur att polarens farsa äger en bilverkstad! Blir väl att åka förbi där och göra en jävla framhjulsinställning tongue

xorox_88 Smack that ass!!
26 april 2010 · 2 953 Inlägg

min jetta är typ så oxå i styringen, å på den äre iaf högra fästet till bärarmen fram som e knäckt hmm höger däcket har en liten camber vinkel oxå

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang