4743
Sök

Var hitta bromsbelägg till Volvo 460?

Cupra_
15 oktober 2010
Jag letar efter bromsbelägg fram till en Volvo 460 Gl -92. Det är Lucas-Girling som tillverkare på bromssystemet, det är solida/ej ventilerade skivor. Jag har hittat belägg på autoexperten, ad, m.fl. men det verkar bara vara till fel bromssystem och med ventilerade skivor.. Tips någon?

871 Inlägg
15 oktober 2010
kolla med volvo ? (:

Cupra_
15 oktober 2010
Ja jo jag vet att volvo har.. Men tänkte om man skulle slippa lägga 600spänn för orginalbelägg. Kan betala det om det skulle vara bra belägg, typ EBC eller nåt.

Vill antingen hitta så billiga som möjligt som passar, eller dyra men bra.. Volvos är bara dyra och sådär tongue

871 Inlägg
15 oktober 2010
ja jo iofs smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 oktober 2010
ta en sväng på skroten och ta med dina klossar alternativt foto. man kan lära sig massor:)

Cupra_
15 oktober 2010
Jo visst men jag tycker att det borde gå att hitta någonstans ändå. Har ju reg, årsm, och det kan bara vara ett av två olika bromssystem. Finns 2 olika tänkbara, ATE eller Lucas-Girling. Jag vet att jag har det senare och jag skall ha belägg fram till solid skiva, någon webshop borde ju ha det trots att det är en gammal skithög.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 oktober 2010
jo men ibland är det inte så enkelt.
jag fick åka till skroten när jag skulle ha bromsar till min 740. vad som stod i butikernas dator fanns inte på min bil sad . men sen är det en import det kanske spelar roll.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 oktober 2010
Quadrablast skrev:
Jag letar efter bromsbelägg fram till en Volvo 460 Gl -92. Det är Lucas-Girling som tillverkare på bromssystemet, det är solida/ej ventilerade skivor. Jag har hittat belägg på autoexperten, ad, m.fl. men det verkar bara vara till fel bromssystem och med ventilerade skivor.. Tips någon?

både mekonomen och meca har dom beläggen ju
kolla på turbo modellen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

huh?
10 427 Inlägg
15 oktober 2010
Quadrablast skrev:
Ja jo jag vet att volvo har.. Men tänkte om man skulle slippa lägga 600spänn för orginalbelägg. Kan betala det om det skulle vara bra belägg, typ EBC eller nåt.

Vill antingen hitta så billiga som möjligt som passar, eller dyra men bra.. Volvos är bara dyra och sådär tongue

Volvos kostar 423kr till din modell wink

Cupra_
15 oktober 2010
steifan skrev:
Quadrablast skrev:

VIll fortfarande inte ha volvos då de bara dammar och har "ok" funktion.. Men ok, jag överdrev lite..

Cupra_
15 oktober 2010
turboforssen skrev:
Quadrablast skrev:

både mekonomen och meca har dom beläggen ju
kolla på turbo modellen

Tack! De verkade ha rätt belägg, bara till o leta upp närmsta meca då smile

huh?
10 427 Inlägg
15 oktober 2010
Quadrablast skrev:
steifan skrev:
Quadrablast skrev:

VIll fortfarande inte ha volvos då de bara dammar och har "ok" funktion.. Men ok, jag överdrev lite..

Är du säker på att du får ett annat fabrikat när du köper hos en annan firma? wink

Har du testat Volvos "nya" belägg från Roulunds (Made in India) istället för de gamla goda tyska?
Bytte leverantörer för några år sen, men det kanske är lika illa till 460 ändå. Eller nåt.

Cupra_
16 oktober 2010
steifan skrev:
Quadrablast skrev:
steifan skrev:

Är du säker på att du får ett annat fabrikat när du köper hos en annan firma? wink

Har du testat Volvos "nya" belägg från Roulunds (Made in India) istället för de gamla goda tyska?
Bytte leverantörer för några år sen, men det kanske är lika illa till 460 ändå. Eller nåt.

Nej det har jag iof inte.. Kanske är bättre, vem vet tongue

Sök