3316
Sök

Godkänt med spacers vid besiktning?

1 290 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Har hört förut att det är ok med spacers om man svetsar fast dom i fälgen men att lösa spacers inte är det. Hur är det med spacers som sitter monterade på navet med egna bultar (dvs inte hjulbultarna)?

167 Inlägg
17 oktober 2010
Vanliga spacers du bara lägger i mellan skall inte vara några problem.
Men de sist nämda som man skruvar fast i navet eventuelt ändrar bultmönstret med brukar inte vara godkända men sen är de ju som så att de dom inte ser har dom inte ont av. o i värsta fall får man ju ha "besiktnings fälgar" ?

1 290 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
krakis skrev:
Vanliga spacers du bara lägger i mellan skall inte vara några problem.
Men de sist nämda som man skruvar fast i navet eventuelt ändrar bultmönstret med brukar inte vara godkända men sen är de ju som så att de dom inte ser har dom inte ont av. o i värsta fall får man ju ha "besiktnings fälgar" ?

Dom jag har beställt ändrar inte bultmönstret, bara bredden. Ska jag ha besiktningsfälgar så måste jag köpa nya, troligen specialdesignade så att dom ska fungera med de nya bromsoken (dyrt... sad). Kan bli att jag gör så längre fram, spacers är en quick fix så att jag kan ställa ner bilen på backen igen....

167 Inlägg
17 oktober 2010
Men de är ju bara chansa o se vad dom säger, sen har man lite flyt och en trevlig besiktningsgubbe kan man prata sig igenom de också.

1 290 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
krakis skrev:
Men de är ju bara chansa o se vad dom säger, sen har man lite flyt och en trevlig besiktningsgubbe kan man prata sig igenom de också.

Där jag bodde som liten var det en gubbe som hade en gammal Volvo duett som sjöng på sista versen... Varje gång han åkte och besiktade (vilket var på hösten) så fyllde han bilen med lådor med äpplen som han lastade ut i hallen innan besiktningsgubben började kolla på bilen.... Vad behöver man lasta ut nu för tiden? wink

Tack för ditt svar, får testa och se om det går igenom.

679 Inlägg
17 oktober 2010
har aldrig hört att spacer ska vara något problem vid besiktning

167 Inlägg
17 oktober 2010
Om de är till smarten så hade jag varit mer orolig över dina coilovers. de brukar vara tjurigare med de. men sen som sagt har besiktningsgubben en bra dag så kanske han bara tycker bilen är häftig och släpper de.

679 Inlägg
17 oktober 2010
krakis skrev:
Om de är till smarten så hade jag varit mer orolig över dina coilovers. de brukar vara tjurigare med de. men sen som sagt har besiktningsgubben en bra dag så kanske han bara tycker bilen är häftig och släpper de.

coils brukar inte vara problem heller , grinar dom är det bara visa pappret som följer med som visar att dom är godkända

mvh

1 290 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Bompeman skrev:
krakis skrev:

coils brukar inte vara problem heller , grinar dom är det bara visa pappret som följer med som visar att dom är godkända

mvh

Har sparat alla TVÜ-papper av den anledningen... sen är det en annan fråga om dom tycker att TVÜs godkännande duger i Sverige.

679 Inlägg
17 oktober 2010
Exsicco skrev:
Bompeman skrev:
krakis skrev:

mvh

Har sparat alla TVÜ-papper av den anledningen... sen är det en annan fråga om dom tycker att TVÜs godkännande duger i Sverige.

Kanon ! , nej då brukar dom inte säga något , bara stå på sig om dom inte ger sig

mvh

Sök