3862
Sök

Förslag innan jag åker till Volvo värkstad och dubbelkollar, Gäller en v70 2.5T 99a. Glapp ingående drivaxel. ( Automat)

Oturen själv
593 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Alltså, Jag är mkt tacksam om någon här vet om det får vara lite glapp där axlen går in i automatlådan på vänster sida ( Alltså inte den fixerade ) antar att det inte ska röra sig alls när man drar i grejjerna men upskattar om ni har erfarenhet av sådant inom detta område och om detta är det som orsakar mina jädrans vibrationer.. tongue

Kan självaste axlen vara sleten isf? eller ska jag forstätta vara vaken om nätterna och äta nudlar i 5månader frammåt?

Kan tillägga att jag har ett fint glapp så mitten av drivaxlen kan flyttas ca 4mm när man lirkar den, och hela axlen in i lådan rör sig. Alltså inte en klassisk drivknuts sak.

Och! så klonkar de när jag skiftar från Reverse till Drive å skumpar till lite tongue

Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Mreque89 (19 oktober 2010)

Brum

Oturen själv
593 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Någon med bra vetskap om växellådor? smile eller någon överhuvudtaget xD

Brum

5 710 Inlägg
19 oktober 2010
6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
•Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

2 266 Inlägg
19 oktober 2010
På volvo framhjulsdrivna bilar är de så att på en automat så blir inre drivknuten sliten och felsymptomen blir att bilen hoppar vibrarera kraftigt under acc. På manuella versionen blir den yttre sliten.
inåt och utåt ska du kunna dra den men inte upp och ner och sidorna. eller glappar den i splinesen in i lådan?

nya kompletta kostar lite mer än fyra tusen kr på volvo

svetsdiff !!!

Oturen själv
593 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Splinesen in i lådan glappar sad

Brum

Sök