3907
Sök

Kopplingsproblem, går i botten MB 190 -88

Adder
972 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Skulle köra iväg men var trögt att både lägga i växlarna samt att kopplingen var seg att fjädra tillbaka.

Kunde backa ur rutan, köra till korsningen men sen gick de inte mer. Kopplingen går i botten. Utan att ha funktionen av en koppling smile

Är de någon packning som sagt upp sig ? Eller är de cylindern ? Vilket de nu än är ska man ge sig på att byta packning eller hela klabbet ?

Hur vet man vilken/vad som är trasig ?
Senast redigerat av Adder (18 oktober 2010)

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

12 086 Inlägg
20 oktober 2010
Jag hade nog börjat med att kolla så det vinns vätska i behållaren. Sen skulle jag utesluta fel i kopplingen genom att se om slavcylindern rör sig när du trycker på pedalen. Om den inte rör sig skulle jag göra en översyn på den, slavcylindern alltså. Eftersom du beskriver att den fjädra tillbax segt kan man ju misstänka att det är skit/rost i systemet vilket med största sannolikhet uppkommit den.

Billigast och lättast är väl att byta hela enheten mot en bättre begagnad.

Adder
972 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Jag hade nog börjat med att kolla så det vinns vätska i behållaren. Sen skulle jag utesluta fel i kopplingen genom att se om slavcylindern rör sig när du trycker på pedalen. Om den inte rör sig skulle jag göra en översyn på den, slavcylindern alltså. Eftersom du beskriver att den fjädra tillbax segt kan man ju misstänka att det är skit/rost i systemet vilket med största sannolikhet uppkommit den.

Billigast och lättast är väl att byta hela enheten mot en bättre begagnad.

Okey, allt huvud samt slavcylinder kostar 700 pix nya så blir nog de.

För de läcker inget och vätska finns.

Men kopplingen var seg tillbaka precis när jag skulle väg och likaså fungera den då. Så var väl de sista den hade att ge innan packning/cylindern sa upp sig.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök