Hallå, tänkte kolla om nån vet vad det är för material på mekanismen som sköter fönstret? Alltså när jag vevar så drar den ju på en halvmåne formad skena med tänder, och en sån här tand har gått sönder så kan inte stänga rutan till 100% nu då den "tuggar" över.
Så tänkte lägga en svetsloppa där tanden saknas för att sedan slipa till det till en ny tand.
Men vad är det för material? Stål/järn? Rostfritt? Aluminium?
Byt hela mekanismen, kan inte kosta många kr på en självplockskrot
vad jag såg när jag skulle göra det så var det popnitat och tre bultar, hade ingen borr med mig plus att jag orkar inte popnita fast det igen Men får väl se om man kan ta lös det på nåt annat sätt
Är med 95% sannolikhet vanligt svartstål som är galvat eller zinkat bara ( är det i alla fall på 240 men vill minnas att det ser likadant ut på i princip alla hissar ). Kan vara gulpläterat eller vad det heter också, men det är samma skit Bara slipa och svetsa.
Är med 95% sannolikhet vanligt svartstål som är galvat eller zinkat bara ( är det i alla fall på 240 men vill minnas att det ser likadant ut på i princip alla hissar ). Kan vara gulpläterat eller vad det heter också, men det är samma skit Bara slipa och svetsa.
joo det ser ut att vara sån där gulpläterat eller vad det heter, tack för svar