4090
Sök

Innehållet i dörrsida (Volvo 740)

1 679 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
Hallå, tänkte kolla om nån vet vad det är för material på mekanismen som sköter fönstret?
Alltså när jag vevar så drar den ju på en halvmåne formad skena med tänder, och en sån här tand har gått sönder så kan inte stänga rutan till 100% nu då den "tuggar" över.

Så tänkte lägga en svetsloppa där tanden saknas för att sedan slipa till det till en ny tand.

Men vad är det för material?
Stål/järn?
Rostfritt?
Aluminium?

Skriv om jag har vart otydlig smile

1 679 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
Ingen som vet? smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 augusti 2010
Byt hela mekanismen, kan inte kosta många kr på en självplockskrot

Jonas

1 679 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Byt hela mekanismen, kan inte kosta många kr på en självplockskrot

vad jag såg när jag skulle göra det så var det popnitat och tre bultar, hade ingen borr med mig plus att jag orkar inte popnita fast det igen tongue
Men får väl se om man kan ta lös det på nåt annat sätt smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 augusti 2010
Jasså, på elhiss så sitter allt med 4 skruv och ett clips, sen sitter rutan med två clips

Jonas

1 679 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Jasså, på elhiss så sitter allt med 4 skruv och ett clips, sen sitter rutan med två clips

vet inte hur det är på elhiss, på bilarna jag såg på skroten var det inte så, får fan kolla upp det där lite extra tongue haha

1 679 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Ingen som vet vad det är för material? smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
26 november 2010
JimmyAndersson skrev:

Är med 95% sannolikhet vanligt svartstål som är galvat eller zinkat bara wink ( är det i alla fall på 240 men vill minnas att det ser likadant ut på i princip alla hissar ). Kan vara gulpläterat eller vad det heter också, men det är samma skit wink Bara slipa och svetsa.

1 679 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
JimmyAndersson skrev:

Är med 95% sannolikhet vanligt svartstål som är galvat eller zinkat bara wink ( är det i alla fall på 240 men vill minnas att det ser likadant ut på i princip alla hissar ). Kan vara gulpläterat eller vad det heter också, men det är samma skit wink Bara slipa och svetsa.

joo det ser ut att vara sån där gulpläterat eller vad det heter, tack för svar smile

Sök