växellåds info sökes.. (jänkelådor)

Fixaren
27 juni 2008 ·

camaro67 skrev:

blacken skrev:

Fixaren skrev:
nope det skiljer på gjutningen, helt olika.

Ändå så borras och strokas "350" blocken till "396"?

De går att bygga sb på bort mot 500cu.in. Men skillnaden mellan bb och sb ligger i storleken på blocket plus alting annat åxo för den delen. Men en bb är störe till den yttre storleken än en sb.

Ja jo det går oxå att bygga en evo motor som pallar 1500hk som hamnar på 2,5l, och det finns gatreggade dragsters. De var väll inte det vi pratade om riktigt. Sen skrev ja ju att sb var helt olik bb, eller hur? Så sluta o gnälla på mina inlägg e du snäll om du inte har något vettigt att säga.
För du verkar kunna en hel del så istället för att citera om mig hela tiden kan du väll föra över din kunskap i lite större drag till bybban. Det tror jag att han uppskattar mer en en massa onödiga inlägg i tråden.

Sorry om detta blev lite väl OT...

yohfred
14 februari 2011 · 7 Inlägg

Håller på att renovera en th350 låda. Innan renovering fungerade inte backen och den gick dåligt framåt. Den läckte i tråget men jag fixade det och bytte olja och filter.
Efter ingreppet gick den bättre framåt men den var ändå slö. En fjäder upptäckte vi sen låg i några delar när vi plockade isär den. Intermediate clutch- spring eller nåt hette den stod de i boken.

Min fråga är då nu, Måste jag byta converter / turbin ? Kan det orsaka att den inte går som den ska eller kan de vara slitage i lådan eller fjädern?

Tänkte skita i att renovera convertern / turbinen först men nu fick det mig att tänka efter lite

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang