3907
Sök

Kopplingen bara slutade fungera. 744 turbo

4 293 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Tjenare. Var påväg hem ifrån flickvännen förut idag. Bilen startade som den skulle och allt var som vanligt. Körde 3 km och sen fick jag stanna för att ta en färja. När jag sedan startade bilen på andra sidan så var det inget motstånd alls i kopplingen och den fjädrade inte tillbaka.

Drog upp den i översta läget med handen men det fungerade ändå inte att få i någon växel.

Den bara hänger där och dinglar typ och det går inte att få i någon växel. Alltså växellådan fungerar och man får i växlarna i sina lägen men kopplingen stannar kvar i nertryckt läge.

Vet inte om det går på samma olja lr inte men bromsvätskan är iaf över minimum.

Har inte orkat gå ut och lägga mig under bilen än i kylan så tänkte höra här om någon har någon ide om vad det kan vara.

Tacksam för all hjälp jag kan få // Zemet

1 168 Inlägg
23 februari 2011
armen har hoppat ur slavcylindern. jag svarvade en ny arm som va 1cm längre.

4 293 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:

Okej, Hoppar den ut för att den är sliten/av eller är det bara trycka tillbaka den kanske?

1 168 Inlägg
23 februari 2011
zemet skrev:
jimmzzan skrev:

Okej, Hoppar den ut för att den är sliten/av eller är det bara trycka tillbaka den kanske?

går o trycka in den o lufta om systemet igen men då kan du åka ut för samma händelse igen.
ingen aning, min blev så efter jag bytte växellåda! va enklast så!

4 293 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
zemet skrev:
jimmzzan skrev:

går o trycka in den o lufta om systemet igen men då kan du åka ut för samma händelse igen.
ingen aning, min blev så efter jag bytte växellåda! va enklast så!

Okej får gå ut och kolla på det senare då. Tack för hjälpen:)

4 293 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Någon som vet om man behöver köpa ny tryckstång eller om det bara är att stoppa tillbaka den gammla?

Har en 740 gl från 91 med m47 låda som reservdelsbil, någon som vet om slavcylindern från den kommer passa på min turbo från 87 med m46 låda? Eller om bara tryckstången passar?
Senast redigerat av zemet (23 februari 2011)

Sök