3642
Sök

Måste lägga i 2:an för att kunna få i backen på min Hyundai.

tyrckfel
15 mars 2011
Trådstartare
Hej!
Har en Hyundai Accent årsmodell 2000.
När jag ska lägga i backen, så måste jag lägga i 2:ans växel först.
Om jag inte går det så är det som "en spärr" som tar emot när jag försöker lägga i backen.
Undrar om det ska vara så för någon slags säkerhet eller om det är någonting fel?

Smålänning
7 887 Inlägg
15 mars 2011
Trampar du ner koppplingen ordentligt?

I så fall kan den börja bli sliten, så den inte koppar ur riktigt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 498 Inlägg
15 mars 2011
Tippar på dåliga synkringar i lådan!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 mars 2011
ascona-tic skrev:

När synkringar är kassa så brukar det gå att få i växeln lätt men den stannar ej kvar där när man släpper på koppling om man inte håller emot växelsspaken.

On topic igen.
Tror din koppling börjar ge sig
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (15 mars 2011)

C H E V R O L E T <3

1 498 Inlägg
15 mars 2011
Children-Of-Bodom skrev:
ascona-tic skrev:

När synkringar är kassa så brukar det gå att få i växeln lätt men den stannar ej kvar där när man släpper på koppling om man inte håller emot växelsspaken.

On topic igen.

Jasså så jag renovera min låda helt i onödan i somras då hmm och kopplingen behövdes bara se dagsljus sen funka den igen?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 mars 2011
ascona-tic skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
ascona-tic skrev:

När synkringar är kassa såbrukar det gå att få i växeln lätt men den stannar ej kvar där när man släpper på koppling om man inte håller emot växelsspaken.

On topic igen.

Jasså så jag renovera min låda helt i onödan i somras då hmm och kopplingen behövdes bara se dagsljus sen funka den igen?

Läs igen, läs rätt

C H E V R O L E T <3

1 498 Inlägg
15 mars 2011
Children-Of-Bodom skrev:
ascona-tic skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
När synkringar är kassa såbrukar det gå att få i växeln lätt men den stannar ej kvar där när man släpper på koppling om man inte håller emot växelsspaken.

On topic igen.

Läs igen, läs rätt

Var var vi OFF tropic någonstans?

tyrckfel
15 mars 2011
Trådstartare
Trampar ner kopplingen ordentligt.
Köpte bilen igår och han visste inte riktigt heller om det skulle vara så eller om det var något fel.
Han hade bara haft bilen en kort stund så. Han själv är bilmekaniker och hade kollat igenom bilen, så det skulle inte vara något fel. Tänkte bara att det skulle vara bra att veta om det är något som är trasigt eller om det ska vara så.

3 235 Inlägg
15 mars 2011
Vajern/länkaget till lådan behöver nog justeras (om det inte redan är gjort).
I annat fall kan kanske ett oljebyte hjälpa.

tyrckfel
15 mars 2011
Trådstartare
Säljaren sa att han precis hade bytt olja, så jag tycker inte att det borde vara det.
Måste man lämna in den på verkstad för att justera det?

Smålänning
7 887 Inlägg
15 mars 2011
Om det går att justera. Men det kan du lämna på verkstad så kan dom titta på det.

Annars är det kopplingsbyte, troligen inget jättejobb, för accent är en rätt så enkelt uppbyggd bil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök