28 augusti 2010
Trådstartare
Får väl svara på mina frågor själv, som vanligt*haha*. Följande verktyg behövs:Torx (50 om jag minns rätt), syl eller spetsig mejsel, drivdorn samt hammare. Bytet är mycket enkelt: Lossa torxbulten som håller oket, slå sedan ut styrpinnen i okets andra ände, glöm inte att ta bort låssprinten bara. Vik undan oket. Lossa de 2 torxbultarna som håller okhållaren, ta bort okhållaren o sedan skivan. Skruva tillbaka okets kolv, beakta "hålen" i okkolven, finns en "pigg" på belägget som skall line-as up med ett av hålen. Tryck sedan dit den avfettade skivan tillsammans med belägg, okhållare & ok. Klart. Tog ca 90 min att fixa båda sidor med enkla handverktyg o utan tillgång till lyft. Att tänka på är att ta det varligt med torx bultarna, de kan vara ordentligt rostiga o det är nog ingen hit att runddra de (jag var nära att runddra en med det gick vägen...)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure