4139
Sök

Opel rekord olympia 1965. bromsar endast höger fram, varför? !!!!

50 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
tjena, har väldiga problem med min opel, har precis fixat bromslangarna på den, och det blev ingen skillnad på bromsverkan efter att jag luftat, tog endast höger fram, bromsarna går endast på en krets, hur ska jag lufta? vad kan vara fel?, trasig huvudbromscylinder?  Mvh

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 maj 2011
Har du ens tvåkrets på den? Det lär i så fall inte vara orginal. Lufta med typ "luftman" eller vakumpump så spelar ordningen ingen roll.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

50 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Har du ens tvåkrets på den? Det lär i så fall inte vara orginal. Lufta med typ "luftman" eller vakumpump så spelar ordningen ingen roll.

nej det är inte orginal, huvudbromscylindern är från 740, den går på en krets, resterande är pluggade

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 maj 2011
hashi skrev:
RD_87 skrev:

nej det är inte orginal, huvudbromscylindern är från 740, den går på en krets, resterande är pluggade

Är den pluggad på cylindern? För i så fall har du problemet där. Fixa en riktig cylinder eller koppla 2-krets, det är nog en bra idé oavsett om det är där skon klämmer. 2-krets är ju aldrig fel. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök