3103
Sök

945 t+ motor lampa lyser vid chipning

103 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Tja. Har precis satt i ett chip i bilen och när jag startade bilen så började motorlampan lysa. Har provat ha batteriet av i 10 min utan framgång. Sen lästa jag att man kunde ta ur 1ans säkring och sen sätta dit den igen. Ingen framgång där heller. Tomgången ligger bra förutom när man kör och trycker ner kopplingen, då ligger den på 1200varv ca.
Vet inte märket på chippet allst. Det står Bränslechip 940 på det. Men en kompis hade det i sin bil och det funkade hur bra som helst. han har legat på 1.4 i ladd en bra tid. Hans motorlampa lyser inte.
Någon som vet var man ska börja felsöka.

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

341 Inlägg
27 november 2012
Börja med att läsa ut felkoderna

490 Inlägg
27 november 2012
kan vara en laundahl chip, använd inte dom är mitt råd.

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

103 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
japp blir att göra det strax.
Jaså? Vad är det för fel på deras chip? En kompis har haft det i hans bil
och det har fungerat väldigt bra.

103 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
kan det vara därför lampan lyse också? Att värdena blir helt fel? För jag kom på min kompis som hade det i sin bil innan hans varningslampor i instrumenten lös aldrig. Så det kan hända att det har lyst på hans med. Men jag ska ta en bild och lägg upp så kan du se hur det ser ut.

341 Inlägg
28 november 2012
Om värdena skulle bli fel med chippet skulle man behöva köra en bit innan lampan tänds, men eftersom den tänds på en gång när du tagit bort säkringen är det ett permanent fel. T.ex. en tempgivare som inte är inkopplad eller defekt

103 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
oki. men det kom direkt när jag startade bilen när det var in. den har inte lyst alls innan

103 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
så nu har jag kollat efter felkoder och den säger att där inte finns några??? Fast att lampan lyser. Turbo + paketet är bort kopplat och ifallatt de skulle ha stört något! Så nu vet jag inte längre vad jag ska göra. Bilen verkar inte dricka mer heller. Snarare mindre.

490 Inlägg
29 november 2012
kasta i original chippet igen och kolla om den släcks? skaffa ett riktigt chipp när du endå håller på! kan rekomendera vikings ecomax starkt har haft det i alla mina 940 turbos!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

103 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
tyvär så har jag inte det kvar. jag bytade med kompisen precis innan han sålde bilen. Men det blir att jaga fatt i et.. MEn hur får jag fatt i vikving chip då? alla säger att de inte får fatt i han och så vidare.

Sök