Volvo 740 bromslampa

munkenpetersen
4 december 2012 · 288 Inlägg

Tja, va ute och körde idag och plötsligt börja den röda lampan (!) lysa. Stannar direkt kollar instruktionsboken att det har något att göra med bromsarna ( Bromsvätska slut) . Kollar då bromsvätskan och den är som den ska vara. Bilen bromsar som den ska, kan det ha varit någon givare eller kablar som gett upp eller vad tror ni ''genier'' ?

Mkt tacksam för svar

BMW e34 M5 (1992)
twin_cam Smålänning
4 december 2012 · 7 877 Inlägg

Det är inte ABS-lampan som lyser då?

Tipset är kolla bromsbeläggen och fyll på bromsvätska. Lampan tänds innan behållaren är nere på min.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Vw-Andreas
4 december 2012 · 633 Inlägg

twin_cam skrev:
Det är inte ABS-lampan som lyser då?

Tipset är kolla bromsbeläggen och fyll på bromsvätska. Lampan tänds innan behållaren är nere på min.

är beläggen slitna så byter man dem inte fyller på bromsvätska

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
munkenpetersen
4 december 2012 · 288 Inlägg

twin_cam skrev:
Det är inte ABS-lampan som lyser då?

Tipset är kolla bromsbeläggen och fyll på bromsvätska. Lampan tänds innan behållaren är nere på min.

Bromsbelägg finns det gott om. Abslampan lyser inte. Kan ju testa att hälla på lite olja men den står precis mellan min och max som den alltid gjort

BMW e34 M5 (1992)
twin_cam Smålänning
4 december 2012 · 7 877 Inlägg

munkenpetersen skrev:

twin_cam skrev:
Det är inte ABS-lampan som lyser då?

Tipset är kolla bromsbeläggen och fyll på bromsvätska. Lampan tänds innan behållaren är nere på min.

Bromsbelägg finns det gott om. Abslampan lyser inte. Kan ju testa att hälla på lite olja men den står precis mellan min och max som den alltid gjort

Finns garanterat en enkel lösning. Känns pedalen normal och bägge kablarna sitter på locket är säkert nivågivaren kass...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
munkenpetersen
4 december 2012 · 288 Inlägg

twin_cam skrev:

munkenpetersen skrev:

twin_cam skrev:
Det är inte ABS-lampan som lyser då?

Tipset är kolla bromsbeläggen och fyll på bromsvätska. Lampan tänds innan behållaren är nere på min.

Bromsbelägg finns det gott om. Abslampan lyser inte. Kan ju testa att hälla på lite olja men den står precis mellan min och max som den alltid gjort

Finns garanterat en enkel lösning. Känns pedalen normal och bägge kablarna sitter på locket är säkert nivågivaren kass...

allt känns som det ska, så gissar att det är någon givare eller kablage som glappar. Men man kan ju inte va helt säker tongue

BMW e34 M5 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang