2669
Sök

Audi A6 -95 går kall.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Hej.

Vill ha tips på vad jag ska se över för saker då min bruksbil går kall. Förra audin, en 100, var det samma problem på, den gick kall jämt och nådde endast 90 grader om den stod länge på tomgång. I o m att man kör så går tempen ned mot 50 grader. A6an har jag inte gjort något åt alls ännu, förutom att sätta en kartong framför grillen som inte gör någon nytta, men 100an bytte jag termostat två ggr på och det hjälpte inte. Vill gärna ha värme i bilen den här vintern så tips på vad man ska se över för saker mottages tacksamt.

Kommer byta termostaten efter nästa lön, men om det inte hjälper så kanske man har mer att kolla på då.

Ska tillägga att fläktstyrningspanelen jävlas, den fungerar när man startat och lägger av efter en stund. Värmepaketet ska vara bytt enl förra ägaren då det gamla läckte.

MVH
Patrik

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

18 Inlägg
1 december 2012
hmm låter spännande du , dålig vatten pump? hade ju gissat på termostaten i vanliga fall , men. annars om fläkten jävlas så kan du ju prova koppla bort den och sätta en egen brytare till den och bara slå igång då bilen blir för varm ?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
1 december 2012
Trådstartare
Kylarfläkten gör det den ska. Satte en kartong i fronten och nu när man kört ett antal mil i 80 - 90 får man ju upp arbetstemp. Kan ju vara luft i systemet sen värmepaketbytet, så man får väl stå och försöka lufta det. Måste nog snart ge mej i kast att byta kamremmen och då får jag väl kosta på en vattenpump i samma veva.

Gamla bilen bytte jag vattenpumpen och luftade systemet därefter flera ggr, och det hjälpte inte. Han som har den nu har spolat ur värmepaketet på den, men det har inte heller hjälpt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

18 Inlägg
10 december 2012
då vette fan vad jag ska kunna hitta på för bra svar åt dig alltså, låter mysko iaf :s

Sök