2885
Sök

Motorn rycker lite vid lite gas.... V70R

860 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
hmmm har en konstig fråga o det är att bilen går klockrent igenntligen.... den går underbart på tomgången och när man gasar o när man sen trampar plattan i mattan.... men efter ett par minuters körning o man ligger inne i stan lr kör vanligt o inte gasar så mkt så börjar den rycka lite då o då... gasar man till då går den som den ska igen tills man ligger o har bara lite gas i igen så rycker den igen.... kan stanna o stänga av bilen o sen starta den så går den perfekt igen i 5 min men sen efter ett tag börjar den rycka igen när man ligger på vanlig gas o kör vanligt men går ändå klockrent på tomgången o när man gasar fullt med, men inte när man bara gasar lite.... vet inte va de kan va för fel alls de e skummt..... nån som kanske vet lr har samma problem?

2 452 Inlägg
13 december 2012
kolla igenom alla tändelar...byt rotor,samnt bytt tändstift om det inte är gjort på länge,samnt kolla så tändstiftet inte är av...tändkablar kan man med kolla igenom...

döden kommer tillbaka

860 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
okej de va typ de ja misstänkte men ville kolla lite först.... ska byta rotor o fördelarlock o tändstifft nu denna månad.... tändkablarna är ju dyra som fan 800kr....

2 452 Inlägg
14 december 2012
jupp vet att dom är dyra...hade själv problem på min o det var bara en tändkabel som var kass..

döden kommer tillbaka

904 Inlägg
14 december 2012
mikael_86 skrev:
okej de va typ de ja misstänkte men ville kolla lite först.... ska byta rotor o fördelarlock o tändstifft nu denna månad.... tändkablarna är ju dyra som fan 800kr....

Kolla på skruvat.se

AUTOTECH S60 power

860 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
skruvat.se ska ha 815kr för bara känndkablarna mellan fördelarlocket o tändstifftena... de e jävligt dyrt... tycker iaf jag..... rotorn o fördelarlocket kan man köpa på biltema för 210kr ihop o de e samma skit som mekonomen säljer... men tror mest det är mina tändstifft som är slut för fördelarlocket gjorde ja rent nu i sommras o de såg bra ut o likaså rotorn... men får se....

904 Inlägg
14 december 2012
Tändstiften spelar ju stor roll å dom snålar jag inte in på köpte billiga från biltema till min V70 tog inte långtid innan jag bytte till volvoorginal vilken skillnad

AUTOTECH S60 power

860 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
nej nej fy fan tändstifft skulle ja aldrig gå o köpa på biltema.... men eftersom ja kollade igår både på biltema o mekonomen om rotorn och fördelarlocket o dom ser exakt lika dana ut så tar ja de på biltema... tändstifftena köper ja på mekonomen för de gör man inte på biltema med deras skit märke briska lr va de heter..... vill ha orginal BOCSH

904 Inlägg
14 december 2012
Jag skulle ge 900 kr för tändkabel sats å den andra kabeln med frakt hem

AUTOTECH S60 power

341 Inlägg
15 december 2012
http://www.ipdusa.com/products/4900/111 … g-wire-set

Dom hade jag på min 850. fungerar bra. Det blir ca 650 + frakt

Sök