Har problem med att stöldskyddet tror att det är fel nyckel till bilen så jag kan inte använda bilen. Det började när jag kopplat ur "mätarpanelen" eller snarare när jag tog bort batteriet för att ta bort mätarpanelen. Fins säkert fler trådar om detta problem men jag har kollat allt som tex, kabeln från tändningslåset till huvud panelen alla säkringar är hela och på verkstad så kan dom inte komma åt att återställa styrdonen. När man kopplar in datorn så står det bara link error till allt i systemet, motorstyrning eller felkoder i övrigt går ej att nå. Endast airbag systemet går att koppla upp sig mot och det hjälper ju inte så mkt. Tacksam för hjälp!
googla runt, börja med att hinka av batteriet i en timme eller så, leta upp vart du kan hitta nyckelprogrammering, bara att söka som sagt, prova det, funkar det inte så är det en redig märkesverkstad som kan hjälpa dej.
Hittar ingen vettig info förutom allt jag redan prövat, nycklarna ska det inte vara fel på. En kompis på verkstan kopplade upp den men av någon anledning så får han ingen kotakt med styrdonet, så han kan inte återställa stöldskyddet. Han sa att det värkade som att " styrdonen" i bilen inte får ström / kontakt med obd2 kontakten.
varför tog du ur mätaren? har du stoppat tillbaka din orgianl mätare eller en annan?
startspärren sitter nämligen i mätarhuset
annars låter det som du förstört någon canbus kabel när du mekade då blir det så där att den låser alla styrenheter då får man helt enkelt kolla vilka grejer som sitter ihop och försöka hitta vart felet ligger.