Hjälp, volvo 960 2,5 dog under färd vill inte starta.

st4rmine_junkie Honda freak
13 december 2012 · 137 Inlägg

Lite ledsen över det faktum att min bil verkar vara bortom räddning nu när snön äntligen är här.
Det klickar bara när man vrider på starten efter att bilen tvärdog utan missljud på E18 påfarten.
(skall tilläggas att jag kör ganska hårt med stackaren, hade dock nyligen servat bilen själv.)

Volvo 960, årsm-95.
2,5 liters motorn.
Automatlåda.

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
st4rmine_junkie Honda freak
13 december 2012 · 137 Inlägg

Just ja, kamremmen är hel!!

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
turboforssen Telge Drifting Team
13 december 2012 · 5 398 Inlägg

batteri torsk ???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
pasen
13 december 2012 · 23 Inlägg

Kolla batteriet, generator och startmotor. Provat med starthjälp?

Alå Dala!
st4rmine_junkie Honda freak
14 december 2012 · 137 Inlägg

Starthjälp funkar inte, batteriet är laddat och bra, startmotorn återstår då.
Men skulle startmotorn kunna orsaka så att bilen stannar under drift?!

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
pasen
15 december 2012 · 23 Inlägg

Kanske inte, men den klickar bara säger du så startmotorn går inte runt? Motorn går väl runt, har du rullat bilen med växel i och inga missljud? Fösökt rulla igång bilen?

Alå Dala!
Lumik Däcksvarvare
16 december 2012 · 227 Inlägg

Låter som att startmotorn är pajj.. :o

The legendary
st4rmine_junkie Honda freak
17 december 2012 · 137 Inlägg

Det är en Automat med lockup... blir lite svårt att rulla igång bilen då hehe! Ska prova att byta starten men jag vettefan om den kan bidra till att bilen dör på vägen under färd!?

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
st4rmine_junkie Honda freak
17 december 2012 · 137 Inlägg

Fått lite tips att det kan vara starttändskontakten så ska börja med att byta den och se om kärran hoppar igång.

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang