740 87 problem

Supraloverr
29 oktober 2012 · 3 Inlägg

Tjena ska berätta historian om 740.

Då man köpte bilen gick den bra och killen jag köpte bilen av sa att du måste byta tändkablar och det följde med vid köpet. Då man körde den så haka bilen lite sedan bytte jag ut tändkablarna och sedan gick den perfekt. Den gick ungefär i 2 veckor sedan börja den hacka igen bilen stängde av sig själv och då tankade man och sedan gick den bra igen, konstigt man tanka i 200 kr och det visade sig att man hade fulltank inte mätaren utan man såg att det inte gick att hälla i mer bensin för det var fullt.

Efter en vecka till så börja ju den hacka lite då och då och jag tankade så gick den bra men sen när jag skulle tanka så hacka den fortfarande tog ut fördelarlocket och gjorde rent den inga resultat hacka som vanligt den kom upp till 3.5 t varv och om man gasade fullt så blev det andravärldskrig utav baksmällor.

Jag tog ut fördelarlocket och rotorn bytte ut hela den och satt tändkablarna i ordning 1.4.3.2 och skulle testa starta den startade ett litet tag och sedan la den av i gen. jag testa 3 gånger till startar icke men när jag försökte rulla den och sedan lägga i växel så starta den så länge man höll gasen nere lite så fungera han och då man varva den så så gick han fint inga baksmällor men så fort man släppte på gasen så tvär dog den. Sedan om man stämpla på gasen så gick den KONSTIGT och då man höll gasen vid 1 tusen varv så small det ifrån motor lite då och då vet inte vart ifrån.

När jag gasar så fungera han sedan då man släpper gasen så hörs det nått konstigt ifrån motorn kanske nån slang som gick ? ingen tomgång har jag dör direkt men om man gasar så fungerar den har det med att fördelarlocket ska rengöras igen för bytte ut från en annan 740 måste ju fixa den har bara gått 19 tusen mil fräsch är den . Skulle vara kung om ni kunde hjälpa mig här.

blink_pj
29 oktober 2012 · 477 Inlägg

för det första ska du sätta tändkablarna i rätt ordning! 1.3.4.2 inte 1.4.3.2
för det andra skulle jag kunna misstänka att ur luftningen i tanken kan vara igensatt. prova kör utan tanklock och se om den beter sig bättre då

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Draike ▬▬▬▬▬▬▬
29 oktober 2012 · 106 Inlägg

Är förpumpen i tanken dålig går den som du beskriver. Pumpen under golvet orkar pumpa tills det är ca. 30 liter kvar

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
Volkswagen Bubbla "Split - Skogsvraket" (1950)
Volkswagen Bubbla "Split - Callooker" (1950)
Volvo 242 GLT "R-sport" (1983)
Henkix
20 december 2012 · 6 737 Inlägg

Draike skrev:
Är förpumpen i tanken dålig går den som du beskriver. Pumpen under golvet orkar pumpa tills det är ca. 30 liter kvar

ja kunde köra utan förpump på min 740 tills tanken vart helt tom wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Henkix
20 december 2012 · 6 737 Inlägg

hur går det för dej? tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang