2523
Sök

Bmw 123d 2008. TANKA BILEN

17 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
Tjenare jag tänkte fråga om ngn har varit med om detta på sin egen bil, När jag tankar så slår den ifrån vid ca 45L alltså som att den skulle vara full, jag har testat 3 olika pumpar på samma bensinstation och sedan en annan bensinstation men den slår ändå ifrån. Tacksam för svar MVH Paul:D

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 november 2012
O hur stor är tanken tror du? 1767 liter? 912 liter? Eller runt 55 liter? Nya 1-serien har tex 52 liters tank, så gamla 1:an lär ligga nånstans där i kring den med...För att få i över 50 liter bör man förmodligen köra ner mätaren i botten...
Senast redigerat av dawwe (26 november 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Avstängd
1 418 Inlägg
26 november 2012
dawwe skrev:
O hur stor är tanken tror du? 1767 liter? 912 liter? Eller runt 55 liter? Nya 1-serien har tex 52 liters tank, så gamla 1:an lär ligga nånstans där i kring den med...För att få i över 50 liter bör man förmodligen köra ner mätaren i botten...

hehe rolig tråd det här:P

1 534 Inlägg
26 november 2012
dawwe skrev:

Tanken kan ibland vara så stor att det inte blir mätbart, bara en tanke tongue
Senast redigerat av jetta16v (26 november 2012)

17 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Min mätare går inte enda upp och nej tror inte ngn av liter mängden du skrev haha varför så dryg får i ca 55L.

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
27 november 2012
Kan ju vara så att du hade 10 liter kvar i tanken ? men annars kan du ju åka förbi bmw och be dom kika på det !

Det blir som det blir!

17 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
En kille ska kika På det men som jag sagt tanken är inte full enligt mätaren iaf isf e den paj på dem sista 10 litrarna smile

2 024 Inlägg
28 november 2012
Till 99,99% säkerhet så är det något fel på antingen givaren i tanken eller mätaren. När pumpen slår ifrån så bör tanken onekligen vara full, ibland kan man pressa i en liten skvätt till men absolut inte 10 liter till i en så liten tank.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

17 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
det funkar nu, testade 2 stationer till smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 december 2012
Equality skrev:
En kille ska kika På det men som jag sagt tanken är inte full enligt mätaren iaf isf e den paj på dem sista 10 litrarna smile

Härligt när TS talar om orsaken till "problemet"! Jag gissar på fel 40!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök