Saab 9-3 ryker rätt mycket vid kallstart sen slutar efter 2-3 sekunder

Poppsey
24 december 2012 · 479 Inlägg

Emiiilz skrev:
Låt bilen stå under 1 natt eller 2 och ta bort tändstiften o se om du kan se vatten i nån utav cylindrarna. smile

Aaahh smile Bra tips! Tack!!! smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Emiiilz
24 december 2012 · 908 Inlägg

Poppsey skrev:

Emiiilz skrev:
Låt bilen stå under 1 natt eller 2 och ta bort tändstiften o se om du kan se vatten i nån utav cylindrarna. smile

Aaahh smile Bra tips! Tack!!! smile

Även bra om du kan sätta lite tryck i kylarvätskesystemet..
vet även att Volvo verkstäder har prov man kan ta genom avgaserna så ser man om de läcker in vatten i motorn. smile Om du inte hittar nått själv så kan du ju alltid åka dit o höra om de kan kolla, lär inte kosta många kronor.

Senast redigerat av Emiiilz (24 december 2012)

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Poppsey
25 december 2012 · 479 Inlägg

Emiiilz skrev:

Poppsey skrev:

Emiiilz skrev:
Låt bilen stå under 1 natt eller 2 och ta bort tändstiften o se om du kan se vatten i nån utav cylindrarna. smile

Aaahh smile Bra tips! Tack!!! smile

Även bra om du kan sätta lite tryck i kylarvätskesystemet..
vet även att Volvo verkstäder har prov man kan ta genom avgaserna så ser man om de läcker in vatten i motorn. smile Om du inte hittar nått själv så kan du ju alltid åka dit o höra om de kan kolla, lär inte kosta många kronor.

Okej, tack för god info!! smile ska till verkstad den 3:e smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Poppsey
25 december 2012 · 479 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=58EZhmwDyq0

Såhär låter min bil när jag gasar nu yikes (inte min bil på film men låter likadant) Kan vara en tryckläcka någonstans som gör att de kommer in kondens så de ryker som fan i början när man startar??? smile yikes
Bara en idé . Men bilen låter såhär, kanske inte har med ryket och göra men de är ju inte bra om man så säger.. Tryckläcka någonstans????

I´m living my life a quarter mile at the time!
Oves_Bror
25 december 2012 · 456 Inlägg

Rör ej den Saab som ryker...tongue

growing old is mandatory growing up is optional
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang