Byta bussning bakvagn 850?

VolvoRdesign2012
4 januari 2013 · 222 Inlägg

Ja jag har en kompis som skulle byta bussningen på höger sida som sitter i länkarmen,nu har vi försökt bankat dragit och värmt men den sitter fast och vet inte vad vi ska ta till mer? sad

krillle87
4 januari 2013 · 38 Inlägg

finns en speciell avdragre som volvo har kostar ca 700kr, men jag borrade bara runt med vanligt 10-12mm metallbor, en jävla massa så man äter bort gummit, då det är gummit som gör att den sitter fast, sen får ni ju lossa skruven i bakkant men det gissar jag ni redan gjort

mvh

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
VolvoRdesign2012
4 januari 2013 · 222 Inlägg

krillle87 skrev:
finns en speciell avdragre som volvo har kostar ca 700kr, men jag borrade bara runt med vanligt 10-12mm metallbor, en jävla massa så man äter bort gummit, då det är gummit som gör att den sitter fast, sen får ni ju lossa skruven i bakkant men det gissar jag ni redan gjort

mvh

Ja skruven är loss och lite gummi också,men alltså borra små hål på sidorna,godkänts det på besiktningen sen att man borrat hål?

krillle87
4 januari 2013 · 38 Inlägg

inte borra i bakvagnen, utan runt om så att gummit äts bort, om du har den nya bussningen så ser du hur den ser ut, det är gummit som nyper fast i bakvagnen som gör att du den sitter som fan, om du då borrar bort endel runt om i samma riktning som den skall dras ut så blir det lättar att dra ur den tillslut smile

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
VolvoRdesign2012
4 januari 2013 · 222 Inlägg

krillle87 skrev:
inte borra i bakvagnen, utan runt om så att gummit äts bort, om du har den nya bussningen så ser du hur den ser ut, det är gummit som nyper fast i bakvagnen som gör att du den sitter som fan, om du då borrar bort endel runt om i samma riktning som den skall dras ut så blir det lättar att dra ur den tillslut smile

Ja vi har ju borrat ganska mycket i gummit men svårt att komma åt på undersidan. Den sitter inte mycket fast utan de e endast lite men är det där förbannade gummit..

Volvofarfar
4 januari 2013 · 1 312 Inlägg

värm med gasen runt bussningen där den är ipressad i bakvagnen, då smälter plasten som sitter runt, och banka ur skiten..


Tips!ta lös ena stötdämparen nertill då får man ner skiten lite till, men det har du redan listat ut va?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
alpine25
5 januari 2013 · 27 Inlägg

Bytte bägge sidor på en v70 för nån vecka sen. Värme och mycket våld så gick de. Men försök få bort så mycket gummi som möjligt runt den:)

Audi a4 "Four rings to rule them all." (1999)
Skoda Fabia vrs "Brukisen" (2005)
VolvoRdesign2012
5 januari 2013 · 222 Inlägg

Volvofarfar skrev:
värm med gasen runt bussningen där den är ipressad i bakvagnen, då smälter plasten som sitter runt, och banka ur skiten..


Tips!ta lös ena stötdämparen nertill då får man ner skiten lite till, men det har du redan listat ut va?

Bakvagnen är nere och någon gas har jag inte tillgång till,har en liten gasolbrännare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang