runkepelle skrev:
Anslut en kabel från + ut matningsporten, nummer 16 Fästa kabeln i porten med ett gem, en 12volt ledde ...... ignorera i linje motståndet i bilden
ansluta två kablar till den andra porten på ledda .... koppla en leder till portnummer 3, återigen ett gem blir användbar ....
med tändningen ljuset ska tändas, även om detta inte kan hända på alla modeller ...
vrid nyckeln till pos II och ljuset slocknar .....
nästa steg, med nyckel i pos II är att doppa din fritid kabeln i portnummer 5 för ett par (2/3) sekunder ... kommer din lampa tänds ... efter ett par sekunder bort tråden från portnummer 5 och titta på lampan ....
det kan ta några försök att läsa blinkar eftersom det kommer att bli en paus mellan varje siffra för att spela in ....
till exempel det normala, inget fel kod
blixt ......... blixt ......... blixt ........
koden för 1-2-3 är
blixt ......... blixt .... blixt ............ blixt ..... blixt ..... blixt .....
det kommer att bli uppenbart när man ser det ........
att ta bort alla koder in porten 5 ledare för SIX sekund och ta och vänta ... efter en stund eller två ljuset blinkar, omedelbart och innan ljuset slocknar sätt tillbaka kabeln till porten 5 för ytterligare 6 sekunder ..., detta kan behöva göras flera gånger innan du får kläm på det .....
genom att flytta tråden från portnummer 3 till portnummer 6 och utföra samma proceedure kan du kontrollera din klimatanläggning ECU
genom att flytta tråden från portnummer 3 till portnummer 13 och utföra samma proceedure kan du kontrollera din ecu farthållare men du måste köra bilen över 20 mph och inte bort nyckeln innan du checkar här, det vill säga att stänga bilen vänder till läge I och sedan tillbaka till II
Denna proceedure kan även utföras med användning av en multimeter 12v istället för LED
menar du detta?