Bmw e36 325i M50b25 ojämn tomgång

AvGaseN
9 februari 2013 · 160 Inlägg

När ja startar bmw när den är kall går den hur bra som helst. Sen när den börjar bli varm så börjar den dra mycket bensin i 110 ligger den på 1,5L milen. Och när jag stannar så ligger tomgången mellan 500-1200rpm och det luktar oförbränd bensin som fan går inte stå bakom bilen!

Har nu kollat Lmm men de är inget fel på den. Och det finns inga läckage vad ja kan se. Då börjar man ju undra om de kanske kan vara Lambdasonden som börjar och jävlas eftersom det händer när den kommer upp i arbetstemperatur.

Om det är någon som haft liknande med sin bmw så är ja väldigt tacksam för svar!

Senast redigerat av AvGaseN (9 februari 2013)

Volvo S70R "Swedish gold" (1998)
Jesper328
9 februari 2013 · 2 375 Inlägg

Låter lite som lambdan, ja.
Ta och mät upp den med en multimeter.

Mvh

Senast redigerat av Jesper328 (9 februari 2013)

Up the RA
jon-as
9 februari 2013 · 162 Inlägg

Kolla så inte bälgen mellan insuget och lmm är sprucken, vanligt fel! Om det är lambdan så kan du testa att rycka ut den, då borde bilen gå bättre, men inte helt 100.

AvGaseN
10 februari 2013 · 160 Inlägg

Okej! Finns ingen kabel som går upp i motorutrymmet? Eller måste man hissa upp bilen o ta det under?


Vilka kablar ska ja mäta på då? är ju fyra kablar antar jag. Luftbälgen mellan Lmm och insug är fräsch har kollat den! men om de var hål i den borde bilen gå dåligt hela tiden även när den är kall tycker jag.

Tack för svar! smile

Volvo S70R "Swedish gold" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang