3742
Sök

Dålig värme i saab 900 - 97

317 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
Tjenare!, Har kikat runt på garaget men inte hittat något givet svar.

Det är så att svärfar min har en saab 900 2.0i -97 som han ska sälja, av någon anledning så blir det ingen värme i bilen utan blåser bara kallt/ljummet och jag undrar vad det kan vara för fel?. Iochmed att han ska sälja den vill ha såklart inte kosta på den för mycket och han fick ett bud på 7000 på den med det felet samt att ena fläktvridknappen är trasig och att dom ej har någon kod till radion.

Är det värt att ta det budet på 7000 pga att felet med värmen kan bli dyrt eller kan det "bara" vara billiga fel som är värda att laga och kanske få mer?

Tacksam för svar!,, Är själv inge intresserad av saab df jag frågar här.

Annonsen på bilen

http://www.blocket.se/jonkoping/Frasch_ … 17&w=1

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

5 846 Inlägg
26 februari 2013
Går tempmätarn upp till mitten?

Om tempmätarn inte går upp till mitten (mitten är alltid arbetstemp) så är termostaten dålig så den alltid står öppen, kostar lite över 100kr en ny termostat. Jag vet dock inte hur krångligt det är att byta den på 900an.

Går tempmätarn upp till mitten men ändå ingen värme så kan det vara:
Trasig värmekran
Igensatt värmepaket

Är det manuellt värmevred eller sån där elektrisk ECC-panel elr vad det kallas?
Kan vara så att motorerna till värmekranen eller luftspjället inte fungerar som dem ska. (om det nu inte är manuellt vred, isf kan det vara att vajrarna lossnat/gått av, om det nu är vajrar och inte en axel mellan vred och värmekran/luftspjäll).

317 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
Ursäkta för felplacering smile, Men ni kan ta bort tråden om ni vill för felet är löst smile

Audi A6 C5

317 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
simlar skrev:
Vad var felet?

Dåligt med vatten -.- , skrev detta inlägg med förutspått att det var vatten i den xD

Audi A6 C5

5 846 Inlägg
27 februari 2013
DanielAsplund skrev:
simlar skrev:
Vad var felet?

Dåligt med vatten -.- , skrev detta inlägg med förutspått att det var vatten i den xD

Ja då blir man ju inte förvånad att det är dålig värme tongue

Sök