W210. Körde imorse på frostiga/fuktiga vägar. I en korsning gick antispinn i och triangeln i instrumentet blinkade och bilen tappade kraft. Tänkte leka lite och skulle koppla ur den men hittar ingen knapp för detta? Känns ovanligt att den inte går att sätta ur funktion? Enligt instr. bok ska det finnas en knapp märkt "ASR" men icke...
på min c-klass sitter den på instrumentpanelen. vid knappen för dörrlåsning osv. men har för mig att på våran förra e-klass saknades den knappen när jag tänker efter :-P de va en 98
På vissa MB runt 96-97 har jag sett flera som det inte finns möjlighet att stänga av antispinn på. Dock om du vill leka räcker det att trycka på bromsen precis så mycket så att bromsljuset tänds för då är systemet inte på. Vissa sägs ha byggt det på en egen knapp till bromsljus kontakten vid pedalen men har inte sett det själv. Bara bilen tror att du bromsar går det att sladda tydligen, att rycka säkringen gör dock att du förlorar ABS bromsarna också Edit: blev för rörigt att läsa utan radbyten
På vissa MB runt 96-97 har jag sett flera som det inte finns möjlighet att stänga av antispinn på. Dock om du vill leka räcker det att trycka på bromsen precis så mycket så att bromsljuset tänds för då är systemet inte på. Vissa sägs ha byggt det på en egen knapp till bromsljus kontakten vid pedalen men har inte sett det själv. Bara bilen tror att du bromsar går det att sladda tydligen, att rycka säkringen gör dock att du förlorar ABS bromsarna också Edit: blev för rörigt att läsa utan radbyten
Det visste jag inte! Tack! Ska prova. Nu lyser dock solen och det är vår ute så imorgon kanske... Vill inte sladda runt med de fina dubbdäcken på torr asfalt :-/
Kompisen hade likadant på sin 290TDT och menade på att det fanns en säkring till antispinnen som han hade ryckt, så han slapp pilla på bromsen direkt han skulle leka, någon som vet om detta stämmer?
Kompisen hade likadant på sin 290TDT och menade på att det fanns en säkring till antispinnen som han hade ryckt, så han slapp pilla på bromsen direkt han skulle leka, någon som vet om detta stämmer?
Jag ska åka och handla sen. Ska trycka ner bromsen så bromsljus tänds och ge maskin full hytta på min grusuppfart. Vi får se.