2265
Sök

Motor lampa tänd Ojämn Tomgång sug i oljesticka samt oljelock! Audi 2,0tfsi 2007

4 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#1
hej.

Jag har en audi a4 2,0tfsi quattro 2007.
Problem: Motorlampan tänd. När bilen är varm har bilen ojämn tomgång.
Det är även sug i olje sticka och locket.

Felkod: P2187 systemet för magert på tomgång, bank 1
P119A bränsle tryck givare felaktig (hög)

Backventil vevhusvent?

5 148 Inlägg
9 mars 2013
#2
vi hade en bil med liknande sympyom och få byttes vevusventilationen som sitter på toppen. någon tryckventil inbyggd i den gör att de blir vakum i hela motorn.
satt monterad på ventilkåpan i bakkant vid insuget. gick en slang ner till blocket och en till insuget.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

4 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#3
tack för svaret de kan nog vara den!
kommer du ihåg vad ventilen kostade ?

5 148 Inlägg
9 mars 2013
#4
-Axel skrev:
tack för svaret de kan nog vara den!
kommer du ihåg vad ventilen kostade ?

Ne tyvärr. Bytte den bara på jobbet smile mekar vag tongue

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
9 mars 2013
#5
Tomgångsmotorn?
igensatt vevhuslang?
kallstartsventilen?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

5 148 Inlägg
9 mars 2013
#6
Saab_Guden skrev:
Tomgångsmotorn?
igensatt vevhuslang?
kallstartsventilen?

sitter varken tomgånsmotor eller kallstartsventil på tfsi wink försvan för länge sedan på vag. allt styrs av gasspjäll och motorstyr via spridarna.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

4 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
#7
de var backventilen/pcv ventilen. till vevehusvent.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
13 mars 2013
#8
japp, det är backventilen för vevhusventilationen!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

4 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
#9
den byttes idag nu är de jämn och fin tomgång. inga dyra grejer heller.

33 Inlägg
29 mars 2013
#10
har ungefär samma problem på min a3 1.6 2002, motor och esp lamporna tända, motorn saknar kräm, ojämn tomgång( låter nästan som den misständer), tror ni jag bara behöver byta vevhusvent backventilen då?

eller vad ska jag börja med att kolla?


5 148 Inlägg
29 mars 2013
#11
Lukas1994 skrev:
har ungefär samma problem på min a3 1.6 2002, motor och esp lamporna tända, motorn saknar kräm, ojämn tomgång( låter nästan som den misständer), tror ni jag bara behöver byta vevhusvent backventilen då?

eller vad ska jag börja med att kolla?

Börja med felkoder wink
Senast redigerat av mb_pucken (29 mars 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

33 Inlägg
29 mars 2013
#12
mb_pucken skrev:
Lukas1994 skrev:
har ungefär samma problem på min a3 1.6 2002, motor och esp lamporna tända, motorn saknar kräm, ojämn tomgång( låter nästan som den misständer), tror ni jag bara behöver byta vevhusvent backventilen då?

eller vad ska jag börja med att kolla?

Börja med felkoder wink

en får nog göra det,skit också.. jag som tänkte ta bilen till elmia.. sad



Sök