2036
Sök

Justera halvljus v70N -02

131 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder, mitt halvljus pekar 2 meter framför bilen någon som har en bild eller bara en bra förklaring på vart jag hittar skruvarna för o höja ljusbilden (antar att de är justering med skruvar)

tack för hjälp! smile

3 178 Inlägg
1 april 2013
Öppna huven så ser du en vit 6kantig skruv på lyktan vid höjdjusterings motorn

3 295 Inlägg
1 april 2013
Kolla så lampan sitter rätt först och ifall det kanske sitter en manuell el justering inne i bilen...?
Senast redigerat av Slave_joe (1 april 2013)

131 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
tobzter skrev:
Öppna huven så ser du en vit 6kantig skruv på lyktan vid höjdjusterings motorn

ah okej tack!, ska kolla de

131 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Slave_joe skrev:
Kolla så lampan sitter rätt först och ifall det kanske sitter en manuell el justering inne i bilen...?

borde va som tobzter sa, lampan sitter rätt och har inställt på högsta inne i bilen.
men tack för svar! smile

3 178 Inlägg
2 april 2013
Ställ den i mitten i bilen och sedan ställ in satt du kan justera både uppåt å neråt sen..har för mig att hylsa med strl 6-7 passar på plastpluppen..lycka till

131 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
tobzter skrev:
Ställ den i mitten i bilen och sedan ställ in satt du kan justera både uppåt å neråt sen..har för mig att hylsa med strl 6-7 passar på plastpluppen..lycka till

ahh de kan ju va smart! , tack för tipset! smile

383 Inlägg
2 april 2013
Du ska ställa den på 0:an inget annat efter det ska du justera den med riktig utrustning. Eftersom bilprovningen ställer den i 0:an så blir det fel om du gör på annat vis.

131 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Maffia skrev:
Du ska ställa den på 0:an inget annat efter det ska du justera den med riktig utrustning. Eftersom bilprovningen ställer den i 0:an så blir det fel om du gör på annat vis.

ah okej, bilprovningen har redan klankat ner på ljuset men fick bara anmärkning så känner nu att de viktiga e o ställa ljuset så jag iaf kan se vägen i mörker, och på samma gång inte blända någon medtrafikant

Sök