2341
Sök

S70 2.5T lågt laddtryck efter grenrörsbyte.

265 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
Hejsan!

Jag bytte grenrör i Fredags och har enda sen dess haft laddtryck på 0.6 bar. kanske går upp till 0.7 ibland.
Innan bytet så låg den på stabila 0.9 bar.

I samband med detta så rubbade jag även inställningen för Wastegaten. Den funkar och kärvar ingenting, har ett laddtryck på 0.4Bar om jag kopplar ur magnetventilen.

Jag bytte från ett Original grenrör till ett Japan grenrör som sitter på S60 T5.
Att jag bytte var för att grenröret hade spruckit, byte även grenrörspackningar.

Jag har skruvat lite på wastegate stången för att få upp laddtrycket, spelar ingen roll hur lite eller mycket jag skruvar på stången. antingen så blir de 0.6 bar eller Skenladd.

Men jag tröttnade idag och köpte mig en pysventil på biltema och med den kan man ställa upp laddet på 0.9 Bar och den står sig där stabilt.

Har förutom Japangrenrör, även modelanpassad IC, KKK 24 turbo.

Inga övriga läckage o tryckrör/slangar

Ska jag acceptera detta och köra med pysventil eller vad finns det mer att göra?

1 679 Inlägg
21 maj 2013
Att laddet sjönk beror nog på att motståndet vart mindre då det är bättre flöde i Japan grenröret smile
Alltså mindre mot tryck smile

265 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
Att laddet sjönk beror nog på att motståndet vart mindre då det är bättre flöde i Japan grenröret smile
Alltså mindre mot tryck smile

Tjena!

Vore de så enkelt alltså?

Men hur skall jag göra med laddtrycket då? för jag kan skruva o skruva på wastegatestången o ändå är det 0.6 Bar. Tills de blir skenladd, finns inget mittemellan, de måste jag justera med pysventil, känns väldigt sådär!!

1 679 Inlägg
21 maj 2013
Mycke bättre med nån anpassad programvara smile

Sök