Hej!
Jag är fruktansvärt dålig på bilar, men tycker ändå det är intressant och vill gärna få lite tips.
Alldeles nyss var jag ute och körde med min Volvo V40, årsmodell 1999 2.0T.
Helt plötsligt, utan förvarning ryckte det till i hela bilen. Jag slängde en blick på varvräknaren
och såg att den stod på 0. Sen flög den upp till ca 1000 igen, för att sedan gå tillbaka till 0.
Så höll den på några gånger tills den stannade på 0. Körde in till kanten, lite chockad och förvirrad.
Hade ju kört förut idag utan problem. Bilen startade direkt efter igen men tyckte att varvräknaren visade lite väl låga varvtal, till skillnad vad jag är van vid. (Vid tomgång, ca 300-500, normalt ca 900).
Körde försiktigt hem igen, var inte så långt och det gick bra. Men nu vågar jag ju inte köra mer med bilen eftersom jag inte vill bli ståendes någon stans. Är det någon här på forumet som kan tänka sig vad som kan ha hänt? Kommer säkert sluta med en dyr trip till verkstaden men vill hemskt gärna höra vad ni tror det kan vara innan.
Kan kanske tillägga att liknande "ryck" som det blev i bilen upplevde jag igårkväll när jag åkte från jobbet, men det hände bara en gång och jag gasade till lite extra och märkte inte av det något mer den kvällen.
Tack på förhand! /en förvirrad, okunnig och lite ledsen tjej!