Är dessa Coilovers bra?

Celeron
23 juni 2013 · 1 322 Inlägg

Kollat lite på coilovers till golf 3an. Sett priser från 5tusen upp till 11tusen. Så kolla jag ebay... Ser dessa: http://www.ebay.de/itm/New-Jom-Coilover … 5d28bdf51c

Så räkna jag på en euro=9svenska kronor. alltså 1719:- och lite överslagsräkning! Har nu inte kollat frakten men den bör inte va så jätte dyr tycker jag! Är dessa bra att satsa på tycker ni? :p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Freddye
23 juni 2013 · 391 Inlägg

JOM och Raceland tillverkas av samma företag. 99% av alla slammade vw's kör med dessa coilovers. Fungerar skitbra! Bara att köpa smile

FLindgren
23 juni 2013 · 5 089 Inlägg

Vad ska du ha coiloverserna till för?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Celeron
23 juni 2013 · 1 322 Inlägg

Freddye skrev:
JOM och Raceland tillverkas av samma företag. 99% av alla slammade vw's kör med dessa coilovers. Fungerar skitbra! Bara att köpa smile

Åhfan! tackar!smile

FLindgren skrev:
Vad ska du ha coiloverserna till för?

Kunna justera hur hög/låg han ska va. Och ja vill inte ha'n låg här på vintern när dom plogar uppe vid mig sist . Så ligger de ju ofta snökokler å skit på vägen så känns säkrast å kunna höjan te vintern:p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
myran Foto/Bilnörd
23 juni 2013 · 1 541 Inlägg

Duger nog kalas för styling. För aktiv körning kommer dom förmodligen vara slut efter 1-2 trackdays.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
H3dlund Med lem
24 juni 2013 · 1 127 Inlägg

När man får ge ungefär samma pris för EN bra stötdämpare som vad 4 såna där kostar. Kan vi nog konstatera att det är skit rätt igenom. smile

Celeron
24 juni 2013 · 1 322 Inlägg

H3dlund skrev:
När man får ge ungefär samma pris för EN bra stötdämpare som vad 4 såna där kostar. Kan vi nog konstatera att det är skit rätt igenom. smile

Ahaa.. Då höpper ja dessa. Men har tänkt att sänkningsats passar nog bättre. Då jag åker endel grusväg:p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
pim_pim
24 juni 2013 ·

Ska du bara glida runt så köp några billiga jävlar. big_smile

Celeron
24 juni 2013 · 1 322 Inlägg

pim_pim skrev:
Ska du bara glida runt så köp några billiga jävlar. big_smile

ja glida runt ska jag bara=) Men hört att coilis är mer stumt på grusväg än sänkningssats och att man oftast får byta ut de billiga efter något år. Så sänkningssats lutar dä mer åt nu:p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
pim_pim
24 juni 2013 ·

Celeron skrev:

pim_pim skrev:
Ska du bara glida runt så köp några billiga jävlar. big_smile

ja glida runt ska jag bara=) Men hört att coilis är mer stumt på grusväg än sänkningssats och att man oftast får byta ut de billiga efter något år. Så sänkningssats lutar dä mer åt nu:p

Jaha du. Det kanske stämmer det du säger. Mina billiga coils har bara suttit på sen i söndags o än så länge fungerar dom perfekt. men di kanske är sopslut om 1 vecka.. tongue

Men sänkningssats fungerar ju det me om du bara vill ha lite lägre men ändå åka skönt.

Celeron
24 juni 2013 · 1 322 Inlägg

pim_pim skrev:

Celeron skrev:

pim_pim skrev:
Ska du bara glida runt så köp några billiga jävlar. big_smile

ja glida runt ska jag bara=) Men hört att coilis är mer stumt på grusväg än sänkningssats och att man oftast får byta ut de billiga efter något år. Så sänkningssats lutar dä mer åt nu:p

Jaha du. Det kanske stämmer det du säger. Mina billiga coils har bara suttit på sen i söndags o än så länge fungerar dom perfekt. men di kanske är sopslut om 1 vecka.. tongue

Men sänkningssats fungerar ju det me om du bara vill ha lite lägre men ändå åka skönt.

Ahaa hehe. Jag har ju bara hört det ifrån olika forum. är nog olika lite beroende på märke också, vad har du för märke på dina?smile

Ah ska bara ha nern ca 4cm sen när fälgarna är inköpta=)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
pim_pim
24 juni 2013 ·

Celeron skrev:

pim_pim skrev:

Celeron skrev:

ja glida runt ska jag bara=) Men hört att coilis är mer stumt på grusväg än sänkningssats och att man oftast får byta ut de billiga efter något år. Så sänkningssats lutar dä mer åt nu:p

Jaha du. Det kanske stämmer det du säger. Mina billiga coils har bara suttit på sen i söndags o än så länge fungerar dom perfekt. men di kanske är sopslut om 1 vecka.. tongue

Men sänkningssats fungerar ju det me om du bara vill ha lite lägre men ändå åka skönt.

Ahaa hehe. Jag har ju bara hört det ifrån olika forum. är nog olika lite beroende på märke också, vad har du för märke på dina?smile

Ah ska bara ha nern ca 4cm sen när fälgarna är inköpta=)

Det är Ta Technix.

Jaha, 4cm.. Då räcker det ju me sänkningsfjädrar. smile

Celeron
24 juni 2013 · 1 322 Inlägg

pim_pim skrev:

Celeron skrev:

pim_pim skrev:

Jaha du. Det kanske stämmer det du säger. Mina billiga coils har bara suttit på sen i söndags o än så länge fungerar dom perfekt. men di kanske är sopslut om 1 vecka.. tongue

Men sänkningssats fungerar ju det me om du bara vill ha lite lägre men ändå åka skönt.

Ahaa hehe. Jag har ju bara hört det ifrån olika forum. är nog olika lite beroende på märke också, vad har du för märke på dina?smile

Ah ska bara ha nern ca 4cm sen när fälgarna är inköpta=)

Det är Ta Technix.

Jaha, 4cm.. Då räcker det ju me sänkningsfjädrar. smile

Ahaa! tror det är bättre kvalle på dom iaf än di jag läst om:)

hehe ah=)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang