Motorn tvärdör när man kör? Volvo 940!

Oceanmist Emelie Hallberg
22 september 2013 · 829 Inlägg

Hejsan skulle på en bilträff igår så tanka bilen fullt sen vägrade den starta på macken (starta till slut)
sen kom vi kanske 7mil efter e4 så stannar motorn bara... inge hack eller nått den bara lägger av.
Rullar in till sidan sen försöker starta och de går ej.. (startar efter nått försök) åker ca 4mil igen sen händer samma sak.  kan de vara nått med bränslepump/relä???
starta stängde av 5gg när vi kom hem utan problem...'

Mvh Emelie

Melin Trafikledare
22 september 2013 · 563 Inlägg

Börja med att byta bränslepumpsrelät som sitter bakom askoppen på vänsterkanten.

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Oceanmist Emelie Hallberg
22 september 2013 · 829 Inlägg

Melin skrev:
Börja med att byta bränslepumpsrelät som sitter bakom askoppen på vänsterkanten.

är de vanligt fel? de var hett som sjutton igår när vi skulle kolla (läste att bilen startar så fort det svalnat om det är det som är trasigt) men kan bilen gå som vanligt att köra och stanna bara ibland?

Melin Trafikledare
22 september 2013 · 563 Inlägg

Nja, ganska vanligt skulle jag ju påstå att det är ialf. Ibland hjälper det om man knackar på relät om bilen inte vill starta..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
inuzen
22 september 2013 · 168 Inlägg

Som Melin redan skrivit, byt relä till & börja med!

Henkix
22 september 2013 · 6 737 Inlägg

bensinpumps-relät är det vanligaste felet på gamla volvo när dom uppför sej som du skrev wink
och pumprelät ska vara varmt, inte för varmt dock utan lite lagom tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
22 september 2013 · 205 Inlägg

Oceanmist skrev:
vilken är bränslepumpsrelät? ser olika ut på bilarna tror jag?

100% på bränslepumprelät. 300kr för ett nytt om du inte löder om det själv. Busenkelt :-)

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Henkix
22 september 2013 · 6 737 Inlägg

det stora vita är bränslepumpsrelät

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
MrLego Volvonörd
22 september 2013 · 1 187 Inlägg

Ta relät från nån av dina 740s. Det är samma. Testa o köra. Funkar det så har du löst det wink Är det lika sen så testa med att byta tändspole. Hade liknande på Fairytale o böt allt utom den. Sen funka skiten igen som den skulle smile

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
MrLego Volvonörd
22 september 2013 · 1 187 Inlägg

Ta relät från nån av dina 740s. Det är samma. Testa o köra. Funkar det så har du löst det wink Är det lika sen så testa med att byta tändspole. Hade liknande på Fairytale o böt allt utom den. Sen funka skiten igen som den skulle smile

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Oceanmist Emelie Hallberg
22 september 2013 · 829 Inlägg

Okej ja ska testa relät, smile ibland är de bra att ha en skrotbil ståendes! Körde dock 940in till jobbet ikväll utan problem men de var väl bara tur smile

Ghurra
24 september 2013 · 61 Inlägg

Ta bort locket på reläet och löd om det, förmodligen går det att se sprickor i lödningarna.
Om det inte är reläet kan du kolla hallgivaren/tändlägesgivaren, också vanligt fel.

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang