Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

Lillalilja
29 maj · 516 Inlägg

Någon som monterat ljud i en w204? Helt ok originalljud men vill komplettera med en bas och kanske koppla på steg på högtalarna för lite mera kräm. Har stegen redan. Kan man koppla ihop detta med originalstereon på något vis och behålla rattstyrningen? Det är en 2009 med den mindre skärmen.

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
iFerz
3 juni · 151 Inlägg

Har två st 10" i min Subaru, ljudet är okej, men slutsteget är lite sisådär. Ena kanalen är glapp så bägge basar är sammankopplade till en utgång och går endast på en kanal.

Om jag skulle vilja behålla den lösningen (d.v.s en utgång) är det ett singelkanal slutsteg jag ska leta efter? Finns det? Vilket watt-antal behöver jag leta efter? Basarna ska enligt säljaren ligga på 300w styck, räcker det med ett 600w steg, eller ska man gå högre för "säkerhets" skull?

Rätt så novis inom ljud fortfarande! smile

Om det ser dumt ut, men fungerar, så är det inte dumt!
Är rejäl nybörjare inom bilar, men lär mig sakta men säkert. Förvänta dumma frågor från mig!
Kika gärna min projekttråd på min gamla Audi! samt min Subaru Impreza WRX!
Noiseprojekt
3 juni · 1 464 Inlägg

iFerz skrev:
Har två st 10" i min Subaru, ljudet är okej, men slutsteget är lite sisådär. Ena kanalen är glapp så bägge basar är sammankopplade till en utgång och går endast på en kanal.

Om jag skulle vilja behålla den lösningen (d.v.s en utgång) är det ett singelkanal slutsteg jag ska leta efter? Finns det? Vilket watt-antal behöver jag leta efter? Basarna ska enligt säljaren ligga på 300w styck, räcker det med ett 600w steg, eller ska man gå högre för "säkerhets" skull?

Ja det finns, dom kallas "monoblock"
Mer info om basarna önskas för att kunna rekommendera ett passande slutsteg.

iFerz
10 juni · 151 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

iFerz skrev:

Tack för svar! Jag ska se om jag kan hitta någon specifikation och återkomma. Tills jag hittar något kan jag börja spana lite på slutsteg och vilka priser det rör sig om. Om basarna skulle ligga på 300w styck, är räcker 600w? Eller är det väldigt beroende på just basarna och därav frågan? smile

Om det ser dumt ut, men fungerar, så är det inte dumt!
Är rejäl nybörjare inom bilar, men lär mig sakta men säkert. Förvänta dumma frågor från mig!
Kika gärna min projekttråd på min gamla Audi! samt min Subaru Impreza WRX!
Noiseprojekt
12 juni · 1 464 Inlägg

iFerz skrev:

Noiseprojekt skrev:

iFerz skrev:

Tack för svar! Jag ska se om jag kan hitta någon specifikation och återkomma. Tills jag hittar något kan jag börja spana lite på slutsteg och vilka priser det rör sig om. Om basarna skulle ligga på 300w styck, är räcker 600w? Eller är det väldigt beroende på just basarna och därav frågan? smile

En effektsiffra säger tyvärr inte så mycket då olika tillverkare specar väldigt olika.
Ta en bild på basen så får vi se om vi kan hjälpa dig.

Men jag skulle kika på något sånt här.
https://www.lw-audio.com/sv/produkter/m … dx-ii.html

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet