Hittade billiga h profil, tänkte att det var värt ett försök, Mätt in dem i alla konstens former och allt verkar stämma. Får väl se hur länge det håller. Kolvarna är original mahle 96.6
Uh... har jag missuppfattat nått här? Du ska rakställa en motor.. som redan är rakställd... i en bil, som redan har samma typ av motor rakställd?
Om du har sett en b230 i en volvo så lutar dem, de är alltså inte raka, jag menar att ställa motorn rak istället för lutande, det du tänker på är nog om motorn hade varit tvärställd
Av egenintresse då jag också ska rakställa en b230 .. Hur gör du med växellådan sen? Sett att flertal nämner att man måste byta sprängkåpa för att "rotera tillbaka" växellådan men det borde väl räcka med att man modifierar spakstället?
Planen jag har är att köpa en BMW zf låda som är i hopsvetsad med en m47 sprängkåpa
MrCrankyface skrev:
Av egenintresse då jag också ska rakställa en b230 .. Hur gör du med växellådan sen? Sett att flertal nämner att man måste byta sprängkåpa för att "rotera tillbaka" växellådan men det borde väl räcka med att man modifierar spakstället?
Fått hem lite mer grejer till byggnationen , en oljefilter flyttare och kina turbon jag beställde, den var lite större än vad jag räknat med , den känns trots allt väldigt bra med tanke på att den kostade totalt med frakt 1200. Sen har jag börjat bygga grenröret.