Hej jo här ska jag fixa min Saab 9-5a och har varit på mekonomen o felsökt var sitter motorramsbussningarna ?

Nordlive
20 november 2021 · 1 Inlägg

På deras felsökning står de byte av höger och vänster bakre
motorramsbussning

Bussning vä/hö

Jag som inte är så duktig på de mesta skulle vilja veta vart de sitter iaf har googlat etc men har typ inte hittat ett skit
eller heter de nått annat än va dom skriver eller är de nå hitte på ?

Mvh Robban

Jesper328
20 november 2021 · 2 333 Inlägg

Nordlive skrev:
På deras felsökning står de byte av höger och vänster bakre
motorramsbussning

Bussning vä/hö

Jag som inte är så duktig på de mesta skulle vilja veta vart de sitter iaf har googlat etc men har typ inte hittat ett skit
eller heter de nått annat än va dom skriver eller är de nå hitte på ?

Mvh Robban

https://www.speeding.no/thumb/894/1024x0/saab_9-5_subframe2.jpg?q=50

Motorram/hjälpram/subframe
Kärt barn har många namn.

Up the RA
husseman
20 november 2021 · 1 577 Inlägg

Hmm, har du tänkt att byta dessa sj? Min idé e´att det inte e´så bra att ge sig på att byta saker, man inte ens vet var de sitter. Bara ett tips.
Lycka till.
mvh/husse

Utmarks-Loke
20 november 2021 · 5 814 Inlägg

De kräver förmodligen någon form av avdragare för att få lös, om man nu inte plockar ner hela hjälpramen och tar ut dom med skärbrännare, tigersåg eller liknande. Sedan skall de nya bussningarna tryckas i på något vis. Gissningsvis inget bra nybörjarjobb.

Brådhis * Voff voff *
21 november 2021 · 10 245 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, har du tänkt att byta dessa sj? Min idé e´att det inte e´så bra att ge sig på att byta saker, man inte ens vet var de sitter. Bara ett tips.
Lycka till.
mvh/husse

Men man kan också lära sig, tex genom att fråga på ett forum... Och plötsligt vet man var dom sitter, och då är det okej att byta dom själv. Eller hur? wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
husseman
24 november 2021 · 1 577 Inlägg

Brådhis skrev:

husseman skrev:
Hmm, har du tänkt att byta dessa sj? Min idé e´att det inte e´så bra att ge sig på att byta saker, man inte ens vet var de sitter. Bara ett tips.
Lycka till.
mvh/husse

Men man kan också lära sig, tex genom att fråga på ett forum... Och plötsligt vet man var dom sitter, och då är det okej att byta dom själv. Eller hur? wink

Hehe, mjo..de blir ju lättare att byta saker om man vet var de sitter....- men sen kommer ju frågan-hur byter ja dom?
Min idé , e´ att man kanske inte ska ge sig på att byta saker man inte vet var de sitter, framförallt om man inte vet hur man ska göra. Min känsla va att TS inte har stenkoll på bilskruvande, o ibland kanske man inte ska uppmuntra nån att skruva, som kommer köra i väggen. Men va vet ja...

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang