3180
Sök

Peugeot 407 SW

42 Inlägg
4 december 2022
Trådstartare
Hej,
Har problem med servostyrningen, Servooljan trycks ut via påfyllningsröret. det skummar och bubblar.
Någon som vet om man kan lufta systemet. Har för mig att det lufter sig själv men vet inte.

42 Inlägg
4 december 2022
Trådstartare
Det är elektrisk servopump!

594 Inlägg
4 december 2022
Kjeld skrev:
Hej,
Har problem med servostyrningen, Servooljan trycks ut via påfyllningsröret. det skummar och bubblar.
Någon som vet om man kan lufta systemet. Har för mig att det lufter sig själv men vet inte.

Problemet brukar vara dåliga packningar i styrväxeln när det blir sådär. De flesta system är självluftande.

42 Inlägg
4 december 2022
Trådstartare
Tack för det!
Låter rimligt.

623 Inlägg
5 december 2022
Pininfarina406 skrev:
Kjeld skrev:
Hej,

Problemet brukar vara dåliga packningar i styrväxeln när det blir sådär. De flesta system är självluftande.

Svårt/enkelt att åtgärda? Vad tar en verkstad för detta?

594 Inlägg
5 december 2022
d-b skrev:
Pininfarina406 skrev:
Kjeld skrev:
Hej,

Förutsatt att det finns en renoveringssats alt en beg styrväxel att byta med så tar väl jobbet 2-3 Tim då den sitter bökigt till.

623 Inlägg
6 december 2022
Pininfarina406 skrev:
d-b skrev:
Pininfarina406 skrev:

Förutsatt att det finns en renoveringssats alt en beg styrväxel att byta med så tar väl jobbet 2-3 Tim då den sitter bökigt till.

Finns en renoveringssats? Vad menar du? Finns detta eller inte?

594 Inlägg
6 december 2022
d-b skrev:
Pininfarina406 skrev:
d-b skrev:

Finns en renoveringssats? Vad menar du? Finns detta eller inte?

Det fanns en renoveringssats på EBay till min 406 men jag vet inte om det finns till din bil. Annars blir det ju en begagnad styrväxel från skroten.

42 Inlägg
9 januari 2023
Trådstartare
Det var backventilen i den elektriska servopumpen som var kass. Köpte en ny pump vilket löste problemet.

Sök