5227
Sök

V70 2012 bara dog när jag körde

2 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Hej min bil dog under färd utan ett enda ljud eller någon lampa som tändes och startade inte igen. Vi bogserade sedan bilen  till ett garage och lät den stå i värmen ett dygn och så testade vi att starta den igen men då va den extremt svår startad och när den väl startade så gasa vi med bilen men då dog den igen. Så nästa dag åkte vi tillbaka ännu en gång fast med felkods läsare men det står att de inte finns några felkoder och vi testar starta igen men samma visa igen den starta efter många omgångar med starten men sen dog igen efter några sekunder sen ville den inte starta mer efter det. Vi kollar även om det kommer fram diesel men det är ytterst lite diesel som kommer nån som har en aning va de kan vara?

4 602 Inlägg
för 8 timmar sedan
Bränslepump,filter, du kan ju läsa av ev,bränsletrycket med läsaren

3 977 Inlägg
för 1 timme sedan
Skulle också kolla bränslepumparna, men, den kan ha frusit i tanken eller filter också.

Står den mycket kan det bli alger i tanken också som kloggar igen allt.

Att tanka merparten vatten på macken har jag personlig erfarenhet av. Då bensin främst, men diesel är långt ifrån omöjligt.

Väldigt svårfunnet fel på sommaren när ALLA förutsättningar för att motorn ska gå finns, men startar inte eftersom utspädda bensinen inte brinner.

Utspädd Diesel ger samma fenomen.

Sök