5691
Sök

B230FK tomgång

2 Inlägg
11 maj
Trådstartare
#1
Hej, På min volvo 945 1997 med trimmad b230fk, trim består av t3t4 turbo, dw-chip och gröna R-spridare. Tomgången blev riktigt hög efter gaspådrag, så jag plockade av spjäll och rengjorde, så nu ligger den stabilt på 2,5k vilket är högt. Märkte att när man plockar bort tryckrör mellan spjällhuset och intercooler så går den på ca 1000-1300 varv. Någon som vet vad det kan vara?


324 Inlägg
13 maj
#2
Vad har du kollat?
Tomgångsmotor.
Slang på insuget som hoppat.
Finns en del att kolla.
Ofta När du får hög tomgång så får du in luft nånstans runt insuget.



Sök